בין אם אתם משתמשים מנוסים של הרשתות החברתיות או רק התחלתם את דרככם בעולם הווירטואלי, פוסט זה נועד כדי לעשות קצת סדר במונחים הבסיסיים בתחום. גם אם אתם לא מתכוונים לקדם את עצמכם לבד וסומכים על המומחים, כדאי מאד לדבר איתם באותה שפה, זה יהפוך את העבודה המשותפת להרבה יותר אפקטיבית.
באופן כללי, המושג "אלגוריתם" מתייחס לסדר צעדים מסוים או אוסף כללים לפתרון בעיה מסוימת. כשמדברים על אלגוריתם במונחים של מדיה חברתית, לרוב זה קיצור למושג "האלגוריתם של הפיד", כלומר, הכללים שנקבעו על ידי הרשת החברתית כדי להחליט אוטומטית לאיזה פוסטים לתת קדימות מבחינת התצוגה. מאחר ופייסבוק מבצעת שינויים באלגוריתם לעתים קרובות, כדאי מאד להיות מעודכנים אך אוכל לגלות שלרוב זוכים לתשומת לב פוסטים המשלבים סרטוני וידאו, תמונות איכותיות ותגובות מרובות.
כלי פייסבוק ליצירה, הרצה וניתוח של מודעות ממומנות. באמצעות מנהל המודות תוכלו להריץ קמפיינים בפייסבוק או אינסטגרם, לבצע פילוח קהלים ועוד. מנהל מודעות מציע לכם מגוון אפשרויות הקשורות למיקוד, קביעת תקציב ואופטימיזציה. אני מקדישה חלק נכבד מקורס הדגל שלי "הסודות שבמדיה" להיכרות עם מנהל מודעות. המחזור הבא מתחיל השבוע ועדיין יש מקומות פנויים. תוכלו לקבל פרטים נוספים, לבדוק את הקורס מתאים לכם ולהירשם תוכלו כאן.
מדובר בביוגרפיה שלכם ברשתות החברתיות – תקציר שמופיע בראש הפרופיל או העמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות שמספר לאנשים מי אתם. בדרך כלל זה גם מקום נהדר לשתף קישורים לאתר שלך ונכסים דיגיטליים אחרים. בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר תקציר זה נקרא "bio" ואילו בלינקדאין קוראים לו "summary". בתור דוגמא צירפתי כאן את הביו מחשבון האינסטגרם שלי (אם תלחצו על התמונה ואז על הכפתור "Follow" תוכלו להתחיל לעקוב אחרי גם שם) ובשבוע הבא אנחנו נדבר על הטיפים לכתיבת ביו מקצועי.
פוסט מקודם זהו פוסט פייסבוק שבחרת לשלם כסף כדי להגדיל את כמות האנשים שצופים בו. פוסט מקודם שונה ממודעת פייסבוק מאחר והוא מתחיל את דרכו בתור פוסט אורגני ורק לאחר מכן ניתן להוסיף סכום מסוים כדי לקדם אותו. לעתים תקבלו מפייסבוק המלצה לקדם פוסט אורגני כזה או אחר בהתבסס על נתוני הצפייה והמעורבות שבו (מצ"ב דוגמא). תזכרו, ההמלצה היא בגדר המלצה והשיקול הסופי הוא שלכם בלבד.
מושג שנכנס לחיים שלנו כדי לשכנע אותנו ללחוץ על לינק מסוים. קליקבייט משתמש במניפולציה שגורמת לאנשים לחשוב שאם הם ילחצו על הלינק, הם יקבלו מידע מהפכני ומפתיע. לפעמים זה נכון, לפעמים לא כל כך. כמה פעמים לחצתם על הכותרות שהכריזו "לא תאמינו איך נראה היום הילד-השחקן מסדרה 'שמש'" או "אדם זה גילה מתכון פשוט לשייק שמסוגל לרפא סרטן ללא תרופות"? אגב, זה קורה לכולם, אפילו להכי מנוסים. פעמים רבות, השימוש בקליקבייט מסוכן ומאכזב, לכן אני ממליצה לא להגיע למצבים כאלה אלא להקדיש קצת זמן כדי ליצור כותרת מושכת, מעניינת בעלת ערך מוסף. אגב, ניתן למצוא קליקבייטים גם באתרים גדולים. להלן דוגמא.
במושגי מדיה חברתית, מושג זה מתייחד לאחוז המשתמשים שראו את הפוסט שלך ואז ביצעו פעולה מסוימת. פעולה זו נקראת "המרה" והמשמעות שלה רחבה מאד – רכישת מוצר, הזמנת שירות, הצטרפות לדיוור, הורדה של מדריך ועוד. אם המטרה שלך ברשתות החברתיות היא להגדיל את אחוזי ההמרה, זה נתון חשוב כדי לנתח את האפקטיביות של הפוסט.
ניהול משברים ברשתות החברתיות מתייחס לצורה בה אתם מנהלים מקרים של אינטראקציה שעלולים לפגוע במוניטין העסקי שלך – אלה יכולים להיות פוסטים פוגעניים או תגובות שליליות בעמוד המקצועי או חרם נגד המותג שלך. משבר רשת דורש ממנהלי מדיה חברתית להגיב במהירות לבצע צעדים מסומים כדי להרגיע את המצב. בסעיף זה החלטתי לפרגן לקולגה, "המשבריסט", הלא הוא אסף שמואלי, אחד המומחים הבולטים בתחום.
דרך לחבר בין הפוסטים שלך במדיה חברתית לפוסטים אחרים באותו עניין או נושא פופולרי כלשהו. על ידי חיפוש של האשטאג ספציפי, משתמשים יכולים למצוא את כל הפוסטים הציבוריים באותו נושא. שימוש בהאשטאג פופולרי יחד עם תזמון פוסט לנושא מסוים יכולים להגדיל את החשיפה. עם זא, זכרו, גם במקרה של האשטאגים כל המרבה, גורע. תשמרו על טוב טעם כשאתם עובדים עם האשטאגים, גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.
מושג שהגיע לרשתות החברתיות מעולם הניהול והתכנון. במילים פשוטות – "גאנט" זו תוכנית עבודה מפורטת ברשת חברתית מסוימת ובמספר רשתות במקביל לפרק זמן מסוים. בדרך כלל מעדיפים לעבוד עם גאנט חודשי וקובעים ימי פרסום ותוכן הפוסטים, בהתבסס על תוכנית עבודה של העסק פלוס "ימים מיוחדים", חגים ומועדים. הנה לנוחיותכם, לוח שנה שמכיל ימים מיוחדים ברחבי העולם. אם החלטתם להיעזר בימים כאלה, שימו לב שהקשר בין תוכן הפוסט ומהות העסק שלכם קשורים קשר הדוק ליום מיוחד זה. נניח, אם אתם מספקים שירותי מכבסה, תוכלו לתת הנחה מיוחד למי שמביא לכם לכביסה מגבות ב-"יום המגבת הבינלאומי". לעומת זאת, אם אתם עסק שמספק שירותי משרד, לא סביר שתוכלו לכתוב פוסט שמקשר בין העסק שלכם ל-"יום החתולים הבינלאומי". זה אפשרי, אך מאד מאתגר וחשוב לבדוק עד כמה הקשר הזה מובן וברור. למשל, ממש לפני כמה ימים, ב-9 לאוגוסט חגגנו את "יום אוהבי הספרים".
זה הכל להיום. אשמח מאד לשמוע מכם אם פוסט זה עזר לכם לעשות סדר והאם תרצו לראות כאן בהמשך פוסטים נוספים מאותו סוג.
אם כן, אדאג להכניס את זה לגאנט שלי 😉
רוצים להישאר מעודכנים עם הבועטת?