62367923_2434315793287938_1885863398860652544_n

לא צריך תמונות בבגד ים כדי לקדם את עצמך באינסטגרם. אז מה צריך?

זה נכון, שאינסטגרם, רשת חברתית מבוססת ויזואליה, הפכה למפורסמת בזכות התמונות המגרות של אוכל וטיולים במקומות אקזוטיים, היום היא עלתה לרמה אחרת לחלוטין. עסקים גדולים וקטנים בכל תחום כמעט זיהו בה כמויות עצומות של לקוחות פוטנציאליים, שכל יום עוברים עם האצבע על הפוסטים שלהם בכל הזדמנות – באוטובוס, בתור בחנות, בעבודה, בזמן הקפה של בוקר וכמובן בשירותים. מדובר בשיווק באמצעות מובייל וזה תחום שבתור בעלי עסקים פשוט אסור לכם להזניח.

הנה, קבלו דוגמא מעולם הסטטיסטיקה: 72% ממשתמשי האינסטגרם רכשו מוצר או שירות שראו בפיד שלהם. עם קצת מתמטיקה, והתובנה שמדובר במאות מיליונים משתמשים כל יום אפשר להסכים – חשבון אינסטגרם מושקע הוא חובה!

אבל כמו תמיד, לא הכל מושלם. אי שם ישנם אנשים שמחפשים אותך ואת העסק שלך, אבל ככל שמתווספים יותר משתמשים ותמונות, יוצא שגולשי אינסטגרם מפספסים כ-70% מהפוסטים של אנשים אחריהם הם עוקבים. חלק מזה בגלל האלגוריתם החדש (די דומה לזה של פייסבוק), שנותן קדימות לתוכן בעל ערך (כפי שזה נקבע על ידי התגובות והלייקים לאותו פוסט). אי אפשר לשנות את האלגוריתם, אבל להתאים את עצמך אליו. להגדיל את כמות העוקבים ולהיות איתם בקשר על בסיס קבוע, תוך כדי יצירה של תוכן מקורי ואותנטי.

אז מה הצעדים שאפשר לנקוט, כדי להגיע ללקוחות שלך באינסטגרם?

השקיעו בביו

כבר כתבתי על כך בפוסט של השבוע שעבר. כדי לדעת אם הביו שלכם מלא תשאלו את עצמכם שאלות הבאות: האם הביו משקף את העסק שלך? האם ישנם בו תיאורים של המוצרים או השירותים שלך? האם יש בו לינק לאתר שלך? האם אתם משתמשים בהאשטאגים קליקבליים בביו?

אם עניתם לאחת השאלות האלה ב-"לא", תתחילו מלסדר את הביו. אבל אל תגזימו, הישארו ריאליים, לא כמו בדוגמא הזו בתמונה.

פרסמו תוכן בעל ערך, מעניין, וייחודי

קל לומר, לא כל כך קל לבצע, אבל אפשרי. אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת ויזואליה. לא חייבים לנסוע למלדיבים או להרכיב קינוחים בקומות, כדי למשוך תשומת לב של אנשים, כל מה שצריך זה למקד את המאמצים שלך על תמונות מיוחדות באיכות גבוהה וערוכות בקפידה. יש לא מעט אפליקציות לעריכת תמונות שיכולות להפוך אותן למקצועיות ולהציב אותך גבוה בתחרות כדי לגרום לעוקבים שלך לעצור ולצפות בהן.

הקפידו על שגרת פרסום

פרסמו תכנים באינסטגרם באופן קבוע. אנשים רוכשים שירותים ומוצרים מעסקים (וחבריהם) שהם סומכים עליהם. זו הדרך לבנות מערכת יחסים ואמונה עם לקוחות פוטנציאליים – לפרסם פוסטים באופן קבוע. יש לא מעט אפליקציות שמציעות כלים חינמיים לתזמון פוסטים באינסטגרם. מצאו את הזמן הטוב ביותר לפרסם את התוכן שלכם באינסטגרם ודבקו בשגרה זו.

השקיעו בסטורי ובלייב

שני הכלים האלה מביאים את התמונות שלכם לחיים והם יכולים להציג את החברה שלך ואת האופי שלה יותר לעומק. אפשר לשחק עם סקרים וכל מיני דברים אחרים המציעים פידבק מידי וגישה קלה יותר ללינקים. נכון, שסטורי נעלם אחרי 24 שעות, אבל אינסטגרם מאפשר לכם לארגן אותם בהיילייטס בתוך הביו שלכם.

למדו את ההאשטאגים הפופולריים

חשבו על ההאשטאגים כעל סימני דרך עבור הלקוחות שלכם. הם מארגנים ומציגים את התוכן כדי שיהיה אפשר למצוא אותו בקלות ולעקוב אחריו. אפילו האשטאג אחד בלבד מעלה את רמת המעורבות של הפוסט. ניתן לבחור עד 30 האשטאגים לכל פוסט, אבל בגלל לא חייבים. בחרו את העשירייה המובילה בתחום של העסק שלכם והוסיפו אותם לפוסטים.

כמה נקודות נוספות על ההאשטאגים:

  • עקבו אחרי ההאשטגים הרלוונטיים בתחום שלכם
  • דאגו להוסיף את ההאשטאגים בתגובה ראשונה או אחרי כמה שורות רווח כדי לא לזהם את הנראות של הפוסט.
  • השתמשו בהאשטאגים הכי פופולריים
  • הוסיפו האשטאגים גם לסטוריז

ישנן עוד כמה דרכים לקדם את חשבון האינסטגרם שלכם, עליהן אני מדברם בקורס הדגל שלי, הסודות שבמדיה, המיועד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לקדם את העסק שלהם ברשתות החברתיות בעצמם.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *