Image by DarkWorkX from Pixabay

הדרך הכי פשוטה לתכנן אסטרטגיה שיווקית ברשתות החברתיות

בעלי עסקים רבים מעדיפים לעבוד "פריסטייל" ולסמוך על האינטואיציה שלהם ככל שזה מדובר בשימוש ברשתות החברתיות. חוש עסקי זה דבר קריטי לכל מי שיש לו עסק, אבל כשזה נוגע לאסטרטגיה של הרשתות החברתיות, חשוב מאד לתכנן דברים מראש – כך תוכלו לא רק להתייעל אלא גם להזניק את העסק למעלה!

תרשום, תרשום!

לא משנה אם זו מחברת מנייר, טבלת אקסל או קובץ וורד, זהו אחד הצעדים החשובים בדרך למטרה שלנו. אל תסתערו על הפרויקט, לפני שתכננתם את הדרך. חוץ מזה, הנה קצת סטטיסטיקה:

  • כשמשווק מתעד את האסטרטגיה שלו בצורה מסודרת, סיכויי ההצלחה שלו עולים ב-538%!
  • אם אתם מתעדים גם את התהליך, סיכויי ההצלחה מגיעים ללא פחות מ-466%
  • חוץ מזה, 88% מהאנשים שקובעים לעצמם מטרה, מצליחים להגיע אליה

המסקנה ברורה: קביעת מטרות, תכנון האסטרטגיה ותיעוד התהליך יעזרו לך להצליח, במיוחד כשמדובר בקידום העסק שלך ברשתות החברתיות.

Image by DarkWorkX from Pixabay

מהי אסטרטגיה שיווקית ברשתות החברתיות?

לפי ההגדרה הרשמית, "אסטרטגיית מדיה חברתית מתעדת כיצד העסק או הארגון הולך לתכנן, להוציא לפועל ולמדוד את הפעילות שלו ברשתות החברתיות".

עכשיו, כדאי שנרחיב בנושא ונדבר על הכלים שתזדקקו להם כדי לתכנן ולהוציא לפועל את האסטרטגיה שלכם:

  • לוח שנה של הרשתות החברתיות – תכנון ומימוש האסטרטגיה בלוח שנה אחד מרוכז מאפשר לך לראות את כל הפוסטים שלך ברשתות השונות לצד התוכן האחר והפרויקטים השוטפים. אפשר להשתמש בקובץ אקסל פשוט או להשתמש באפליקציה ייעודית / תוסף דפדפן.
  • גיוון בתוכן – אתם יכולים לקבל השראה בכל מקום, בכל מצב ובכל שעה. לפעמים אלה אתרים ייעודיים, כמו לוח שנה או חומרים מקצועיים שלכם ולפעמים אלה מחשבות בדרך למקלחת או משהו ששמעתם בתוכנית טלוויזיה. תגוונו בתוכן שלכם, זו האסטרטגיה הטובה ביותר.
  • כלים אנליטיים – בכל פלטפורמה ברשתות החברתיות ישנה היום אפשרות מעקב אחרי נתוני חשיפה ומעורבות. באמצעותם תוכלו ללמוד ולהבין איזה מהפוסטים עבדו טוב יותר, לדייק בזמני פרסום ולפלח את הקהלים המתאימים.
Image by Gerd Altmann from Pixabay

הבחירה הנכונה – כל המוסיף, גורע

כבר כתבתי על זה באחד הפוסטים הקודמים – לא חייבים לקדם את העסק בכל הפלטפורמות הקיימות, אלא לבחור את המתאימות ואת הרלוונטיות ביותר.

  • מצאו היכן נמצא הקהל שלכם
  • הבינו איזה סוג תוכן מעורר הכי הרבה מעורבות בקרב העוקבים שלכם
  • עשו מחקר על המתחרים, כדי להבין מה הם עושים נכון ואפילו יתר חשוב, מה לא נכון
  • המתחרים יכולים לעזור לכם גם לגלות מי הקהל שלכם, פשוט בדקו מי עוקב אחריהם
  • נתחו מה עובד הכי טוב כדי להיות בולטים בתחרות
  • שחקו עם קידום ממומן כדי להגיע לקהל שלכם בכל הפלטפורמות
  • למדו את הדמוגרפיה של העוקבים שלכם – גילאים, מגדרים, עיסוק ועוד
  • החליטו על פלטפורמות מועדפות עבורכם (מספיק 3)
  • נסו לשחק עם כלים לתזמון פוסטים
אל תשכחו – בסופו של דבר באנו ליהנות!

"הפרד או משול"

בנוסף לנוכחות של העסק שלכם, יש לכם גם הפרופיל הפרטי. אחת ההחלטות החשובות ביותר שעליכם לקבל היא דרגת המעורבות של הפרופיל הפרטי עם הפרופיל העסקי ולהיפך. אני לא ממליצה על הפרדה מלאה, אך גם לא ממליצה על התמזגות טוטאלית. תהיו בררנים כדי להחליט איזה תוכן שאתם מפרסמים מתאים רק לעמוד העסקי ואיזה ניתן להעלות גם בפרופיל הפרטי.

אני מזמינה אתכם לנסות ולהתנסות, כי מצד אחד, קידום העסק ברשתות החברתיות זו עבודה מחושבת ומורכבת, אך מצד שני, זה גם קצת כמו משחק, כי חשוב מאד ליהנות ממה שאנחנו עושים, במיוחד כשמדובר בעסק משלנו.

בימים אלה מתנהלת הרשמה למחזור הבא של "הסודות שבמדיה", קורס הדגל שלי לבעלי עסקים, ממוקד ותכלסי, כך שכבר בשיעורים הראשונים תוכלו לנהל את העמוד העסקי שלכם, לפלח קהלים ולבנות קמפיינים לגמרי בעצמכם.

לפרטים נוספים והרשמה – לחצו כאן.

 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *