WhatsApp Image 2019-09-14 at 11.56.00

האם גם אתם עושים את הטעויות האלה כשאתם משווקים ברשתות החברתיות?

זה לא סוד, ששיווק נכון ברשתות החברתיות יעניק לך לקוחות נאמנים ורווחים יציבים ולא טועה מי שלא עושה שום דבר, אבל יש טעויות מסוימות שיכולות לעלות לך ביוקר. עליהן בדיוק אני רוצה לדבר בבלוג של "הבועטת ברשת" היום

רגע לפני שאתם ניגשים לקרוא וללמוד, וודאו שאתם לא עושים טעויות קלאסיות של מתחילים בשיווק במדיה חברתית – למשל, מעלים כל התכנים לחברים בלבד או משתמשים בחשבונכם האישי במקום לעבור לפרופיל או עמוד עסקי. ועכשיו, אחרי שבדקנו, בואו ניגש לדבר על טעויות יותר קריטיות, שגם המנוסים ביותר עושים מדי פעם.

פרסום פוסט רק כדי לפרסם

רשתות חברתיות מעודדות שיח, לא מונולוג. אם אין לך משהו חשוב לומר, אל. גם אם בתוכנית העבודה שלך כתוב שהיום צריך לפרסם פוסט. תוכן מאולץ ולא אותנטי מורגש מאד על ידי העוקבים שלך. זיופי התלהבות יכולים לעלות לך בעוקבים, שמיום ליום הופכים למודעים יותר לאיכות של תוכן שהם צורכים ברשת. מעבר לכך, אם האלגוריתם של פייסבוק או אינסטגרם יראה שהתוכן שלך לא מעניין את העוקבים, הוא פשוט יפסיק להראות להם אותו.

מה לעשות כדי להימנע? כל פיסת תוכן שאתם מפרסמים צריכה להיות עם כוונה מסוימת מאחוריה, צריכה להיות לה מטרה. תכננו את התכנים מראש וכך לא תצטרכו להיות בלחץ שההשראה לא מגיעה. כתיבת תוכן ברשתות החברתיות צריכה להיות קונסיסטנטית. צרו לעצמכם לוח תכנון מיוחד, כפי שכבר הצעתי באחד הפוסטים הקודמים שלי.

via GIPHY

 

דבקות מוגזמת לאג'נדה

אתם מקפידים לפרסם טור אישי בפרופיל כל יום חמישי בדיוק בשעה שמונה בערב? כל פוסט שלישי שלכם באינסטגרם הוא ציטוט מעורר השראה, רק כדי שלפרופיל תהיה נראות אחידה? אתם מאחלים באופן קבוע שבת שלום ושבוע טוב לעוקבים שלכם? אתם ממשיכים לעשות זאת גם אם הפוסטים האלה לא מראים מעורבות גדולה או לא מביאים מעורבות בכלל?

תפסיקו. אג'נדה זה דבר נהדר, אבל כשמגזימים איתה היא מתחילה להגביל אותנו. אם בא לכם לפרסם meme שיצרתם בעקבות ריאליטי אהוב, שכמובן יש לו קריצה גם לעסק שלכם, אבל בתוכנית העבודה כתוב "פוסט קידום מוצר" או "ציטוט השראה", תעצרו. אתם ורק אתם אחראיים על הפיד שלכם. אתם ורק אתם יכולים להחליט מה יפורסם עכשיו – ולא האג'נדה שלכם. היצמדות יתר לתוכנית עבודה פוגעת בספונטניות, ביכולת להגיב בזמן אמת (RTM) ובאופן כללי, בכיף שהעבודה עם הרשתות החברתיות, כי תמיד חייב להיות כיף – בסופו של דבר זה עסק שלכם ואתם מקדמים אותו בעצמכם.

איך לצאת מזה? תתמקדו במה שמעניין את העוקבים שלכם, לא אתם. בדקו, מדדו, תלמדו, חזרו על כך. שחררו את האג'נדה אם היא לא מעניינת את העוקבים שלכם, תנו להם את מה שהם רוצים.

via GIPHY

יותר מדי קידום מוצרים

אם אתם מפרסמים בעמוד עסקי, קל מאד להידרדר במדרון תלול למצב בו אתם מעלים בכל פעם מידע על מוצר שונה. זה חשוב מאד לקדם מוצרים, אבל מעבר לכך, חשוב מאד לתת לעוקבים שלכם תוכן מגוון. קידום יתר שכזה יכול ליצור תחושה שאתם דוחפים להם את המוצר ורוצים להשפיע על ההחלטות שלהם. אם נשווה את זה לחיים מחוץ לרשתות החברתיות, זה דומה מאד לדיילות בסופר-פארם או מוכרות בחנות הבגדים שנדבקים אליכם כדי להציע לכם בושם, קרם פנים, טוניקה או נעליים מהסוג הספציפי.

איך להפסיק לעשות זאת? שוב – תוכנית עבודה מסודרת, תוכן מגוון, תקדישו לזה שעה בשבוע ואתם מסודרים.

via GIPHY

היעדר אחידות מותגית

מה התמצית של המותג שלך? האם רואים זאת בכל פוסט ותמונה שעולים בעמוד ובפרופיל שלך? האם יש המשכיות ואחידות? אם המטרה שלך ליצור מותג חזק ויציב, חשוב להתמקד באחידות מותגית. אבל רגע – אחידות זה לא אומר חד-גוניות. זה לא אומר גם להעלות את אותו תוכן פעם אחרי פעם. עדיין חשוב לגוון ולבדוק פורמטים שונים, אבל תוך כדי לשמור על החזון ועל הקול שלך, שלא העתקתם ממותגים אחרים, כי מרגישים את זה. וגם – תקפידו לא להתפזר.

משמעות האחידות היא גם עמידה בהבטחות. אם התחייבתם לסרטון וידאו אחד בשבוע, עמדו בכך, אחרת אל תתחייבו. זה יוצר אמון בקרב העוקבים וזה משליך גם על האמון במוצרים / שירותים שלך.

via GIPHY

ביטחון גדול מדי באפליקציות צד שלישי

קיימות מגוון אפליקציות צד שלישי שעוזרות לנו ליעל את העבודה שלנו ברשתות החברתיות. זה נהדר, אבל כשמדובר בשימוש מופרז, זה יכול לשחק לא לטובתנו. אם יש לכם אפליקציה שתוכנתה בכל יום לפרסם בשמכם טיפ כלשהו, כדאי שתהיו בטוחים שזה אכן יקרה. קחו על עצמכם בקרה של האפליקציות האלה. כי בסופו של דבר, אין כמו הגורם האנושי ואף פעם לא יהיה. אוטומציה חוסכת זמן, אבל אם יש פאשלה, היא לא חוסכת מבוכה.

via GIPHY

לסיכומו של דבר, כולנו עושים טעויות והמטרה של הפוסט הזה הייתה להצביע על כמה מהן כדי שכולנו נוכל להשתפר ולמלא את הרשת בתכנים איכותיים, אותנטיים שפונים בדיוק לקהל העוקבים שלנו. חוץ מזה, זכרו, אין חכם כבעל ניסיון – זכרו זאת.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *