WhatsApp Image 2019-11-17 at 07.52.56

שישה כללים שיהפכו את הנטוורקינג שלכם ברשתות החברתיות למעולה

מצדי אני אגיד את זה בכל פוסט שלי, אבל חשוב לי שכל מי שקורא את הבלוג שלי, יזכור את זה גם אם מעירים אותו בלילה: רשתות חברתיות זה כלי פרסום עוצמתי, אבל לא רק. אם חשוב לך להגיע ללקוחות חדשים, לקבל יותר הזדמנויות עסקיות ולבנות מוניטין יציב ומושך, הרשתות החברתיות כאן כדי לעזור.

מן הסתם, נטוורקינג עסקי לא דומה למצבים בהם אנשם מכירים אנשים: באתרי היכרויות או מסיבות. כמובן, זה מדהים תמיד לפגוש אנשים מענינים, אבל המטרה העיקרית שלך במקרה זה זו התוצאות: לקוחות, מעורבות והזדמנויות. בדיוק כפי שציינתי לעיל.

מאחר ומדובר בתהליך שהוא הכרחי לכל בעל עסק, החלטתי לרכז כאן שישה כללים שיהפכו אתכם לכוכבי רשת ויציפו אתכם בלקוחות ולידים.

via GIPHY

לטרגט את המעורבות

שתי שאלות שצריך לשאול כל הזמן:

מי הלקוח / הקהל שלי ומה הם רוצים?

עם מי בא לי לעשות עסקים?

השאלה הראשונה מתייחסת לצרכים של קהל המטרה שלך. זה ינחה אותך עם מי להיות בקשר וממי לקחת דוגמא – בפועל, כל דבר שנעשה על ידיך למען העסק שלך (החל משירות הלקוחות ועד מערכת היחסים עם הלקוחות), משפיע בסופו של דבר על הלקוחות שלך. אלה האנשים שעליך לפגוש ולהיות איתם בקשר.

השאלה השניה בוחנת את הפן המקצועי שלך, את ההזדמנויות שנקרו בדרכך ועזרו לך לבנות את השם ואת האנשים שמתאימים להיות מנטורים שלך.

הצעה לפעולה: ליצור רשימה עם שמות האנשים שתרצו ליצור איתם קשר, את פרטי הקשר שלהם ואת התפקיד בתעשייה. עבור כל אחד מהם יש ליצור "מפת דרכים" איך מגיעים אליו, וגם איך אפשר לעניין אותו לעבוד יחד.

via GIPHY

להצטרף לאירועי לייב

זה בדיוק כמו לפגוש אנשים בחיים בכנסים וועדות, וזה יכול לעבוד מצוין. בפועל, כל מי שנוכח ישמע / יקרא את התגובה המקצועית שלך וזה יגרום לו להכיר אותך ולהתרשם ממך.

כמובן, עדיף לבחור אירועים שמדברים אליך ואל העסק שלך, זה גם נכון מבחינת הלקוחות.

עצה: לשים לב לוובינרים, שיחות וועידה, שידורי לייב וקורסי ZOOM שמדברים אליך ורלוונטיים לך.

להשתתף בדיונים רלוונטיים

אם יש דיון שיש לך מה לתרום לו מבחינת העסק, כדאי מאד להצטרף, לנהוג בנימוס, לענות תשובות מלאות, לא מתנשאות ולא לזלזל באינטליגציה של אחרים באותו דיון. אפשר להביע דעה, לתת טיפס, לייעץ ולא לשכוח להזכיר שמדובר בעסק שלך ומה הוא עושה כדי לסייע / למצוא פתרון. לדוגמא: אם יש לך חנות שעוסקת בגינון, יהיה נחמד להסביר בדיון לגבי בחירה בסוג צמחיה מסוים שמתאים לשתילה בעונה הקרובה. בסופו של דבר מטרת הדיונים האלה: למצב אותך כאיש מקצוע ולהרשים את המעורבים האחרים בדיון.

המלצה: להתחיל מרשת חברתית הכי מוכרת ובערוצים שכבר מכירים אותך. תמיד חשוב שכל תגובה שלך תכיל גם ערך מוסף. כי להיות נדיב זה משתלם.

via GIPHY

להיות בררן/ית

הקלות בה אפשר לגלוש מ-"לקדם את העסק בפייסבוק" ל-"לראות סרטוני חתולים ולריב ריבים פוליטיים" היא לפעמים בלתי נסבלת. לכן, יש לתכנן את העבודה נכון, להגביל זמן שהיה בפייסבוק, מה שאומר שעליך לשמור על אפקטיביות גבוהה.

נקודה למחשבה: להקדיש כל יום זמן לרשת חברתית אחרת

להיות בקשר עם האנשים הנכונים

בסעיף הראשון עשינו רשימת אנשים "נכונים", נכון? עכשיו הגיע הזמן לעבוד – לצמצם את הרשימה כמה שאפשר. לבחור את האנשים הנכונים ביותר. יותר קל להתחבר עם כמה אנשים בודדים מאשר עם קבוצה גדולה.

טיפ לחיים: לחשוב על דרך יצירתית ליצור איתם קשר – למשל, להגיב בדיונים שהם מעלים או משתתפים בהם, להציג את עצמכם (בנימוס! זה מאד חשוב, אני לא מעודדת סטוקינג) ולהבין איך אתם יכולים להועיל להם. כי שיתוף פעולה זה דבר הדדי.

via GIPHY

להקפיד על השתתפות פעילה בקבוצות

פייסבוק ולינקדאין מלאים בקבוצות מקצועיות. הדיונים שלהם יכולים להועיל גם לעסק שלכם וגם ליצור קשרים עם אנשים מעניינים.

חשוב מאד: לשים לב שבהתנהגות שלך אין עבירה על כללי הקבוצה!

via GIPHY

ועכשיו זה הזמן לצאת לדרך, אשמח לשמוע ממך איך יישמת את הכללים הנ"ל.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *