עמוד נחיתה זה העמוד הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלך רואים אחרי שלחצו על הבאנר, על מודעת PPC או על מייל פרסומי. זה יכול להיות עמוד בתוך האתר שלך או עמוד נפרד שנוצר במיוחד למנועי חיפוש.
עמודי נחיתה מנחים את המבקרים לבצע פעולה ספציפית: לבצע רכישה, למלא טופס ראשון או להצטרף לרשימת הדיוור שלך. אין ספק שעמוד נחיתה בדרך כלל קובע את הצלחת קמפיין המכירות. עמוד נחיתה יעיל – מביא המרות. עמוד נחיתה לא יעיל – מבזבז את כספך ללא שום תועלת.
זו בדיוק הסיבה שהחלטתי להציג לכם כאן 3 כללים בסיסיים ליצירת עמוד נחיתה עשוי היטב, שיביא לכם לידים ולקוחות חדשים ונאמנים:
כלל #1: אף פעם אל תפנו מתעניינים מהמודעה לעמוד הבית
לא משנה מה, אף פעם אל תובילו את הקמפיין הפרסומי לעמוד הבית של האתר שלכם. עמוד הבית בדרך כלל גדוש במידע, מציע מגוון אפשרויות שונות ובקלות ניתן ללכת בו לאיבוד ולפספס את המטרה לשמע הבאנו את הלקוח הפוטנציאלי עד לשם.
לעומת זאת, אם הלחיצה על הבאנר או על המודעה הפרסומית תוביל לעמוד הספציפי, שמכוון את הגולש לביצוע הפעולה הספציפית שהיא מטרת הקמפיין בו הוא התעניין – זו הדרך היחידה להפוך אותו ללקוח.
כלל #2: הקפידו על שקיפות, בהירות ורלוונטיות
הגולש צריך שניות בודדות בלבד כדי להבין אם עמוד הנחיתה מעניק לו את מה שהוא רוצה. אם הוא לא יצליח למצוא את מבוקשו בגלל תקלה תפעולית הכי זניחה, הוא יסגור את העמוד באותו רגע.
כדי שזה לא יקרה, נסו לספק לאותו גולש את כל מה שהוא זקוק לו במבט חטוף. נסו לענות על השאלות האלה דרך העיניים שלו:
- האם במקום הזה יש את מה שאני מחפש?
- האם יש כאן מספיק מידע?
- האם אפשר לסמוך על האתר הזה?
- כמה זמן ייקח לי לקרוא את מה שכתוב?
עמוד נחיתה טוב צריך לעודד את הגולשים להישאר ולהשלים את הפעולה ההכרחית להמרה, לא משנה אם זה מילוי טופס או רכישה של מוצר / שירות
כלל #3: לעמוד נחיתה טוב יש מבנה מוכח
- התחילו מכותרת שמבטיחה הטבות – הכותרת היא האזור החשוב ביותר בעמוד הנחיתה. אם הגולש שלך הגיע מהמודעה, מלל הכותרת צריך להתחבר למלל המודעה. למשל, אם הבאנר או מודעת ה-PPC שלך הבטיחו לגולש "פריצת דרך בטיפולים בהפרעת הקשב והריכוז" משפט זה חייב להיות גם בכותרת של עמוד הנחיתה שלך.
- כתבו בבהירות, רלוונטיות ומודעות – אל תמלאו את עמוד הנחיתה שלכם בטקסט; הגולש צריך להיות מסוגל לקרוא את מה שמופיע בו מהר. השתמשו בסעיפים כדי להדגיש נקודות עיקריות, העין נמשכת אוטומטית לרשימות כאלה. הקפידו על האחידות בין שפת המודעה לשפת עמוד הנחיתה.
- מקדו את כל תשומת הלב של הגולש על ביצוע הפעולה הספציפית היחידה – זו צריכה להיות פעולה יחידה, לא משנה אם מדובר בהרשמה לדיוור או רכישה של שירות. אל תציעו לגולש מבחר אפשרויות, זה יסכל את ההמרה.
- העלימו כל מה שמפריע לעין – קישורים, תפריטים, כפתורים שאין להם קשר ישיר לקמפיין שלכם. אל תאפשרו לגולש שכבר הגיע לעמוד הנחיתה להסיח את הדעת ולהתעלם מהמסר שלך
- הבליטו את הטופס למילוי הפרטים או את כפתור התשלום כמה שאפשר – הקלו כמה שאפשר על הגולש לבצע את הפעולה למשמה הוא הגיע לעמוד הנחיתה: הגדילו את הטופס או צבעו את כפתור ההרשמה / התשלום בצבע בולט. אם עמוד הנחיתה שלכם ארוך מדי ויש צורך לגלול אותו, שימו את הטופס / הכפתור פעמיים באמצע העמוד וגם בסופו
- שמרו על המיתוג – עמוד הנחיתה צריך לשדר את המותג שלך: מבחינת הצבעים, הפונטים, הסלוגן וכד'. גם אם אותו גולש לא יבצע רכישה או רישום באותו רגע, הוא יזכור את המותג היטב
בפוסט הבא נדבר על ה-"תכלס": העיצוב של עמוד הנחיתה …. Stay Tuned!
נ.ב. לא במקרה בחרתי ללוות את הפוסט שלי בגיפים מסרט הפולחן של קוונטין טרנטינו "ספרות זולה" ("Pulp fiction") – משמעות הביטוי pulp fiction מתייחס לז'אנר של ספרי מתח באמצע המאה ה-20 שהיה מאד קשה להניח מהיד עד שמסיימים לקרוא. כך גם עמוד הנחיתה שלכם צריך להיות.