בפוסט הקודם דיברנו על שלושה כללים שצריכים להתקיים כדי שעמוד הנחיתה שלנו יהיה אפקטיבי. הפעם נדבר על עיצוב עמוד הנחיתה עצמו.
לפני שאתם פונים למעצב שהולך לבנות עבורכם את עמוד הנחיתה (או לבנות אחד כזה בעצמכם), ציירו את הסקיצה שלו על הנייר. הנה חמישה צעדים שיסייעו לכם לעשות זאת נכון ויחסכו לכם זמן ותסכול.
צעד #0: לכתוב את הטקסט
אל תתנו למעצב ליצור תבנית בלי שיש לו הטקסט המלא של עמוד הנחיתה. המטרה שלנו שהעיצוב יתאים לטקסט ולא הטקסט לעיצוב.
צעד #1: זהו את קהל המטרה
יש לוודא שעמוד הנחיתה פונה לקהל מסוים. לכן עליכם לדעת מה הבעיה, הצרכים והרצונות של האנשים אליהם פונה עמוד הנחיתה. לכן, כשתכתבו את הטקסט, נסו לחשוב על אדם ספציפי שיקרא את זה.
אם התכנון הוא ליצור כמה מודעות שמובילות לעמוד הנחיתה, כדאי ליצור כמה גרסאות של עמוד הנחיתה עצמו. הם יכולים להיות ולהיראות דומים, אבל קצת שונים בכותרת ובטקסט.
צעד #2: הגדירו את הפעולה הרצויה ביותר (MWA – most wanted action)
פעולה זו צריכה להיות הפעולה היחידה שאנשים עושים בעמוד הנחיתה. מהי הפעולה הזו תלויה במוצר / שירות והאסטרטגיה שלכם. באופן כללי, אם מדובר במוצר יקר או מורכב, הכי פשוט לבקש מהם להשאיר כתובת מייל ולהמשיך לנהל את האינטראקציה בהתכתבות דרך המייל.
אם מדובר במוצרים יום-יומיים, כגון: בקבוק שתיה מעוצב או גרביים, לכו ישירות על המכירה. אם מדובר בתוכנה, הכי מומלץ להציע תקופת התנסות חינם.
צעד #3: דיוק המסר
בשלב זה חייבת להיות לכם הכרה עם קהל המטרה, עם הבעיה שלהם ועם הפתרון המוצע. עכשיו צריך לארגן את הכל לתוך מסר מאד פשוט להבנה. אי אפשר לדעת מראש, מה יעבוד, לכן כדאי להכין כמה אפשרויות ולעשות עליהן SPLIT TEST (מבטיחה לדבר על הנושא באחד הפוסטים הקרובים).
צעד #4: עיצוב עמוד הנחיתה
הכל מוכן, יש טקסט והנעה לפעולה, יש גם הבנה של קהל המטרה, עכשיו: איך מעצבים עמוד נחיתה שיגרום להם לבצע את הפעולה הזו.
לפני הכל, יש למקם על הסקיצה את כל האלמנטים:
- כותרת שפונה לקהל המטרה
- הלוגו של העסק
- הסבר קצר של ההצעה באותו אורך דף (כדי שהקורא לא יצטרף לגלול)
- הסבר ארוך יותר בדף הבא (אם מדובר בהצעה או מוצר מורכבים
- תמונה של המוצר
- טופס פשוט למילוי פרטים, עדיף 1-3 שדות (בדרך כלל כתובת מייל ושם, אבל השאלה האם אתם באמת צריכים את השם?)
- כפתור רכישה / הרשמה, בתלוי בפעולה שהרצויה
- קישור למדיניות פרטיות (אפשר להטעין את העמוד או להקפיץ בחלון נפרד)
זכרו, ככל שתבקשו ממי שמבקר בעמוד הנחיתה שלך למלא יותר שדות, זה מקטין את הסיכוי של השארת הליד / ביצוע רכישה.
מה צריך להישאר בחוץ?
- תפריט וכפתורים אחרים, שלא קשורים להצעה שלכם
- לינקים לחלקים אחרים של האתר, כגון "אודות"
- תמונות או ציורים שלא קשורים להצעה – כל אלה הסחות דעת
- טקסט קשה לקריאה (אותיות קטנות, גופן לא ברור)
- טפסים עם שדות לא נחוצים, כגון "תואר" או "מספר פקס"
- כפתור "לנקות את השדות"
- לינקים כגון "לחצו כאן כדי להירשם" או "לחצו כאן כדי לקרוא עוד". אם כל המידע לא נכנס לתוך אורך מסך אחד, עדיף לתת למשתמש לגלול למטה.
ברור שיש כל מיני יוצאים מן הכלל, ולכן אין חכם כבעל ניסיון, אך הרעיונות לעיל הוכיחו את עצמם כאפקטיביים מאד.
עכשיו כל מה שנשאר זה לעצב את העמוד, כשאתם משתמשים בשביל קישור ה-URL בשם הכי פשוט, כדי שיהיה קל לזהות אותו, כתובות URL כאלה יוצרים אחוזי הקלקה טובים יותר במודעות גוגל.
כמה ארוך צריך להיות עמוד נחיתה?
זה מאד תלוי מה התוצאה הרצויה: באופן כללי, ככל שאתם מבקשים יותר כסף, כך הטקסט צריך להיות ארוך ומפורט יותר (אך עדיין קריא ונגיש, ללא אותיות קטנות וכד').
טקסט קצר עובד טוב יותר כשמדובר במוצר פשוט שלא דורש הוצאה גבוהה, זה עובד טוב יותר גם כשהקונים שלך פועלים על סמך אימפולסיביות. ככל שהמוצר יקר יותר, יש לספק יותר מידע כדי לאפשר לאנשים להחליט. אבל בסופו של דבר מה שקובע זו בהירות התוכן בלבד.
בדיקות
הנה, כמעט סיימנו, הכל עובד? זה הזמן לבצע בדיקות, שהכל עובד, נלחץ ומגיע למקומות הנכונים. כדאי גם בפעם האחרונה לבדוק אם המסר מספיק מדויק. זכרו, כדאי לייצר לפחות 2 גרסאות של עמוד נחיתה אחד, למדוד את הביצועים ואחרי כמה ימים להסיק מסקנות ולבצע שיפורים.
צאו לדרך!