אחרי שבשבוע שעבר עסקנו בלהבין מהו בעצם המשפך השיווקי וכיצד הוא יכול לקדם את העסק שלנו, השבוע נדבר על הסוגים השונים של משפכים שיווקיים שקיימים, כל אחד מהם ייחודי בדרכו.
נתחיל מהפרכה של מיתוס: "ניתן להשתמש במשפך שיווקי רק לטובת המכירות". בפועל זה לא נכון. ניתן להשתמש במשפך שיווקי במגוון צורות כשהמטרה היא אותה מטרה: להגדיל את העסק, לייצר לידים חדשים ולהגדיל את ההכנסות.
מגנט הלידים
אתם נותנים משהו ללקוח פוטנציאלי תמורת כתובת המייל שלו: מדריך, רשימה, ספר, קורס דיגיטלי – כל דבר. התנאי היחיד, זה חייב להיות במתנה, בדרך אוטומטית – נרשמת? קיבלת. המטרה העיקרית של המשפך השיווקי מהסוג הזה – לייצר לידים על ידי איסוף כתובות מייל.
מכתב מכירתי
מכתב ארוך ומסורתי הנועד למכור מוצר. בעמוד הראשון – מכירה של המוצר הבסיסי, ובעמודים הבאים אחריו – תוספות כאלה ואחרות שמעלות את הסכום בעגלת הקניות. אם להשוות את זה לחיים האמיתיים, אלה המדפים שליד הקופה והמבצעים שמציעה לכם רגע לפני גמר חשבון.
וידאו מכירתי
בדיוק כמו המכתב מקודם, הוידאו נועד למכור מוצר. לווידאו יש אפקט עוצמתי יותר, כי כשרואים את מי שמוכר, זה עושר ליצור יחסי אמון עם הלקוח. אפשר לצרף לווידאו טופס הזמנה "חד-פעמי" ובהמשך לשחק עם התוספות, כמו במקרה הקודם.
מחיר מציאה
מציעים ללקוח מוצר במחיר חסר תקדים, שפשוט חייבים לקנות אותו. אחרי הכניסה למשפך, ולא לפני שהכניס את כתובת המייל, מציעים ללקוח לשדרג את המוצר או מציעים מוצרים אחרים, במחיר גבוה יותר.
השקה
מתאים לייצר ציפייה למוצר/שירות חדש עוד לפני שהוא קיים. ככל שמתקרב תאריך ההשקה, שולחים תזכורות עם הצצה בלעדית, וכך יוצרים סקרנות ותחושת הדחיפות: "האם אתם רוצים להיות ראשונים שמשתמשים ב….?" אפשרות נוספת, להגביל את תקופת ההשקה ולאחר מכן להעלות את המחיר.
עמוד הבית
גישה מסורתית של אתר אינטרנט שמזמין גולשים למשפך שיווקי. יכולים להיות לו אלמנטים של עמוד הבית רגיל, תפריט או אודות, אבל הוא עובד כמו משפך. העמוד הראשון מספר את הסיפור של העסק וכך יוצר יחסי אמון הדדי. ניתן גם להציע בעמוד הזה מוצרים פופולריים, כדי לעניין.
גשר
במשפך שיווקי מסוג כזה משתמשים כשרוצים לגשר בין לקוח למוצר, בדרך כלל משתמשים בו בשיווק שותפים. בעמוד הראשון ממקדמים כותרת שמייצרת סקרנות (קליק-בייט) ואולי כותרת משנה. כדי להמשיך ולהבין במה מדובר, מתבקש הגולש להכניס את כתובת המייל, אחרת אין לו אפשרות לעבור לעמוד השני, שם תציעו לו את המוצר או תקדימו את המכירה עם הדרכת וידאו.
הדגמה בלייב
מתאימה מאד לשימוש ביוטיוב או אינסטגרם – ההדגמה נעשית מול אנשים שמתעניינים ושואלים שאלות, זה עוזר לייצר יחסי אמון הדדי עם הלקוח וגם להראות לכל המעוניין את המוצר "בפעולה".
חלון ראווה
בדרך כלל דורש מהעסק לנהל משפכים שיווקיים ללא הגבלה. מדובר באתר אי-קומרס רגיל, שבעמוד הראשי שלו מוצגים כל המוצרים ובהתאם לבחירה, הלקוח עובר למשפך שיווקי ספציפי, עם יותר מידע על כל מוצר ושדרוגים אפשריים.
הדיל היומי
הצעות שלא ניתן לסרב להן ללקוחות חדשים. בדרך כלל מדובר בדיל שמתאים תמיד, לרבים ותמיד נשאר עדכני. משפך כזה הוא פשוט עמוד הזמנה כפול – עמוד התשלום ועמוד המשלוח.
סקר
צורה מתקדמת של טרגוט. קודם כל מגלים מי מבקר באתר שלך ולאחר מכן מפנים אותם למשפך השיווקי למוצר. זה יוצר מערכת יחסים הדדית כבר בהתחלה. אלה גם לידים הרבה יותר איכותיים, כי מענה לשאלות דורש קצת מחויבות.
וובינר
תנו לאנשים להירשם ולהגיע לוובינר חינמי שמעניק הרבה ערך מוסף. משתמשים בפרטי הרשמה כדי לדוור לנרשמים מידע נוסף לקראת הוובינר ולעורר את סקרנותם. בסיום הוובינר נפתח חלון הזדמנויות צר לכל הנוכחים לרכוש את המוצר או את השירות במחיר נמוך יותר מהרגיל.
הגיבור
במצבים בהם אתם האדם בראש הוובינר – המטרה היא לספר לאנשים את הסיפור שלכם ולעדכן אותם כיצד ניתן ליצור איתך קשר. זה מאפשר לכם לבנות רשימת עוקבים.
ביטול עסקה
גם ביטול יכול להיות משפך שיווקי ומשתמשים בו לעתים די קרובות. יוצרים סקר ששואל את האנשים מה הסיבה שהם מבטלים את השירות או מחזירים את המוצר. כך ניתן לגלות מה הסיבות הנפוצות ביותר ובהמשך מאפשר לשמר את הלקוח.
זהו רק חלק קטן מאד מסוגי המשפכים השיווקיים הקיימים. חשוב להבין ששום משפך שיווקי לא יהיה אפקטיבי אם אין בו "בשר", כלומר ערך מוסף ואמיתי ללקוחות שלכם. כבדו את הלקוח שלכם ואת יחסי האמון שנוצרו ביניכם. כך העסק שלכם ימשיך לגדול, להתפתח וליצור סביבו קהילה גדולה של לקוחות-שגרירים של רצון טוב.