כתיבה

על ניוזלטר עסקי מושלם וכותרות המיילים

בהמשך למאמרים הקודמים שלי על משפכים שיווקיים הגיע הזמן לדבר על עוד כלי נהדר שמסייע לנו להיות בקשר עם הלקוחות שכבר הצטרפו למשפך – הניוזלטר. חברות גדולות וקטנות, חנויות, מוסדות לימוד ואפילו מתנ"סים מחזיקים היו ניוזלטר קבוע משלהם. בטח גם אתם מקבלים מיילים כאלה באופן קבוע מחברות אחרות.

אני מציעה שהפעם נתחיל מתרגיל קטן: תפתחו את תיבת המייל ותעברו על הכותרות. האם יש ביניהן כאלה שמיד תרצו לקרוא את מה שכתוב בפנים? סביר להניח שכן. השאלה האם גם אחרי שפותחים את המייל, כלומר הניוזלטר שקיבלנו ממישהו, האם זה עדיין מעניין אותנו? שאלה נהדרת.

ספקו תוכן משמעותי וערך מוסף

אין ספק, כדי שלא נתאכזב אחרי שהקלקנו על הכותרת המושכת, חשוב מאד להעניק לקורא גם משהו מעניין בפנים, אחרת נקבל רק עטיפה ריקה. תזכרו – אף אחד לא צופה בטלוויזיה או גולש ברשת רק בגלל הפרסומות ולכן אם הניוזלטר שלכם לא מכיל שום דבר חוץ מלינקים למוצרים או שירותים – זה פשוט יגרום לקורא לא לפתוח אותו בפעם הבאה.

לכן, כדאי לחשוב על איזון בין תוכן מעניין הקשור לעסק: לדוגמא – טיפים או מתכונים, או אולי עובדה מעניינת כלשהי וכמובן גם הצעות בלעדיות, ייחודיות רק לקהל הקוראים – הנחה, או חשיפה מוקדמת.

 

הכותרת

חוזרים לכותרות. הכותרת שלכם חייבת לבלוט. ועכשיו אני מחזירה אתכם לתרגיל שבתחילת המאמר – נסו להבין מה גרם לכם ללחוץ על כל אחת מהכותרות. קחו את זה כהשראה. הכותרת המושלמת לניוזלטר שלכם צריכה לזעוק: "בואו לקרוא אותי עכשיו!", ואפילו לא "בואו לקרוא אותי בהזדמנות". לקרוא. עכשיו.

אגב, אם אתם מרגילים את הקוראים שלהם שבכל מייל שנשלח מטעמכם מחכה להם משהו מרתק, גם הלחיצה על הכותרת תבוא יותר בקלות. כי אנשים כבר יודעים למה לצפות, וזה מוביל אותנו לסעיף הבא.

בניית אמון

ניוזלטר הוא אמצעי קשר עם לקוח. בנוסף לכך הוא גם אמצעי לבניית אמון למותג שלכם. ולכן מאד לא מומלץ לנסות טריקים מהסוג של קליק-בייט או מלכודות אחרות. פרק הזמן הקצר ביותר הוא בין הרגע בו הקורא מתאכזב מהתוכן של הניוזלטר לרגע שהוא סוגר אותו.

מי הקהל שלכם?

שאלת השאלות. כשאתם מומחים בתחום, חשוב לזכור שהקוראים שלכם לא בדיוק. ולכן כדאי מאד להסביר להם דברים מסוימים – קיצורים או מונחים, הגדרות למיניהן. סלנג מקצועי יכול להישמע מגניב רק למשך דקות בודדות. לאחר מכן הוא מעייף. אגב, ההסברים לסלנג זו עוד סיבה לתת לקורא קישור לתוכן נוסף באתר שלכם.

 

קצר ולעניין

מי אמר שניוזלטר חייב להיות ארוך? אם העברתם את המסר, אין טעם להאריך במילים. אנשים שקוראים אתכם עסוקים. אף אחד לא הולך עכשיו להקדיש את הפסקת הצהרים שלו לקרוא ניוזלטר עם עשרות כתבות בנושאים שונים. כבדו את הזמן של הקוראים שלכם והשאירו להם תמיד תחושת הטעם של עוד.

עמדו בקצב

אמרנו טעם של עוד? הכוונה היא לשלוח ניוזלטר באופן קבוע. פעם בשבוע או שבועיים. אל תתחייבו ליותר ממה שאתם יכולים לעמוד בו. אל תבטיחו לעוקבים שלכם ניוזלטר יומי, אם אין לכם מה להגיד כל יום או שאין לכם זמן לכתוב את זה. ועוד רעיון – תמיד שמרו בצד איזה ניוזלטר "אוניברסלי" שתוכלו לפרסם במידה ונתקעתם בלי רעיונות או פשוט הייתם עסוקים מדי.

ספרו לי בתגובות – ניוזלטרים של מי אתם אוהבים לקבל?

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *