לידים

כולם לידים

"הכי חשוב לי שיהיו כמה שיותר לידים"

הנה הנחת מוצא שאני ממש מתעקשת להתווכח איתה, כמו הרבה דברים אחרים בחיים שלנו, העניין בלידים איכותיים הוא האיכות ולא הכמות והנה הסיבות.

1. אם מגיעים הרבה לידים, שמתקשרים, שולחים הודעות או נכנסים לחנות הפיזית שלך.

הם ככל הנראה מנצלים את הזמן והמשאב האנושי שיש לעסק שלך להשקיע בהם, אם הם לא הלקוחות הפוטנציאליים האמיתיים, יכול להיות שבזבזת את הזמן והכח של העובדים שלך (ושל עצמך) על מי שלא ירכוש את המוצר שלך, ואולי פספסת את אלה שדווקא כן. ככה מפסידים פעמיים. בעיקר אם מדובר על עסקים קטנים שמראש המשאבים שלהם מוגבלים, בהרבה מקרים עסקים קטנים הם עסק של אדם או אישה אחת.

לידים איכותיים

 

  1. כל קליק בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם עולה כסף. אם השקענו 100 ₪ בקמפיין, כל ליד יכול לעלות 10 שקלים, הקליקו 10 אנשים שהם לא הלקוחות הרלוונטיים, הקמפיין יכול להסתיים עוד לפני שהביא ליד אחד "נכון". ושוב, מדובר בהפסד ממשי. עסקים קטנים צריכים להשקיע ביתר דיוק את התקציב שלהם על קידום נכון ברשתות החברתיות ובגוגל.
עכבר

אז איך נדע שהליד שלנו איכותי ואיך נגיע אליו ועל הדרך נמנע מהשקעה שהיא זריקת המשאבים שלנו לפח?

  1. נחקור את השוק, המשפך השיווקי שלנו כולל חשיפה, יצירת עניין או סקרנות והנעה לפעולה.

או בשפה יומיומית. א. להודיע לאנושות שהעסק שלך קיים ב. לגרום למישהו להבין שהמוצר שהוא צריך נמצא אצלך והשיא – ג. לגרום לו לקנות.

איך נדע מי מההמונים שנמצא שם בחוץ נמצא בין הלידים האיכותיים זה שאנחנו צריכים להשקיע בחשיפה של המותג שלנו אליו?

העסק שהקמת בא לענות על חוסר. כנראה שישנם קהלים שונים שצריכים מענה על החוסר הזה, אלא שכדי להבין מי הם, אנחנו צריכים לעשות מחקר שוק וגם להכיר את המוצר שלנו לעומק.

מה החוסר שהוא עונה עליו? האם המוצר שלנו הוא יכול להשלים מוצר אחר? מי מציע מוצר דומה לשלנו ולאילו קהלים הוא משווק אותו? האם רמת המחירים שלנו מתאימה לקהלים מסוג מסויים? האם הגימור או האיכות של המוצר מתאימה לקהלים ספציפיים? ועוד ועוד, נרצה לגייס לידים איכותיים ולכן אלה שאלות שחייבים לשאול לפני שמתחילים קמפיין שיווקי דיגיטלי, או לחילופין, קמפיין שיווקי פיזי.

ועכשיו, איך נבשל או נחמם אותו?

נתחיל בהגדרות: קהל שלא מכיר את המותג שלנו, יחשב קהל קר. בגלל שהוא עדין לא מכיר אותנו, הסיכוי שירכוש מאיתנו את המוצר נמוך. יכול להיות שאנחנו מציעים בדיוק את המוצר שהוא צריך, אבל הוא לא שמע עלינו מעולם ולכן לא סביר שיבצע רכישה.

המטרה שלנו בחימום קהל היא לגרום לו לעבור במשפך השיווקי עד ההגעה ליעד – הרכישה, שתעשה על ידי לידים איכותיים, ומשם לקוחות חוזרים הם החלום של כל בעל עסק.

הקהל הקר שלנו נמצא לפחות באחת מהרשתות החברתיות האלה: בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין, בטוויטר וכנראה גם בגוגל.

קידום ממומן וקידום אורגני בגוגל וברשתות החברתיות יעלה את המודעות של קהל הלקוחות הפוטנציאליים למוצר שלנו ויתחיל בתהליך חימום הקהל ויחשוף אותנו ללידים איכותיים נוספים.

הקהל החם שלנו נמצא בין הלקוחות החוזרים, בין מי שנרשם לניוזלטר שלנו, או עוקב אחרינו בעמוד העסקי שלנו או ביקר כבר באתר שלנו.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *