עוגיות

עמי ותמי

רוצה עוגיה?

חדשות בעולם השיווק הדיגיטלי!

גוגל הודיעה שתפסיק להציע מודעות שמתבססות על מעקב אחרי התנהגות גולשים.

משרד גוגל

למי מאיתנו לא נראה מפתיע שאחרי ששוחחנו על נושא מסוים, ביקרנו באתר של חברה, פתאום הופיעו לנו פרסומות של אותו מוצר. של מתחרים שלו, של מוצרים משלימים לו ועוד ועוד? השיווק הדיגיטלי של המוצרים האלה עבד ביעילות.

איך זה קורה?

הכל מתחיל ב"עוגיות" ההודעה הקופצת באתר שגלשנו בו, הודעה שמבקשת את האישור שלנו לעוגיות.

עוגיות1

אז הפעם נאסוף את כל הפירורים ונסביר לאט ובבירור, מה אלה העוגיות ומה אומר האישור שלנו או הסירוב שלנו לאשר "עוגיות" ואיך זה משפיע על השיווק הדיגיטלי שלנו?

לפי ויקיפדיה, עוגיה היא מחרוזת אותיות או מספרים, המשמשת לאימות, למעקב ולאגירת מידע על אודות גולש באתר אינטרנט, כגון שמירת העדפות המשתמש. העוגיה מייצגת מצב מסוים של גלישה באתר או שימוש באפליקציה. לעיתים, גם אתרים שאינם האתר שיצר את העוגיה יכולים להשתמש בה.
כמה עשרות שנים הלאה והשיווק הדיגיטלי לקח את המינוח הזה והפך אותו לכאורה לדבר אחר, אבל לא באמת.

דמיינו את עמי ותמי

יער

ההליכה שלהם מהבית אל היער דרך השבילים המפחידים. אפילו הילדים הצעירים האלה הניחו שכשהחושך ירד והתנאים ישתנו, יהיה להם קשה למצוא את הדרך חזרה הביתה.

הפתרון שהם מצאו היה לפזר פירורי עוגיות לאורך השבילים המפותלים ביער, מתוך הנחה שיוכלו לעקוב אחריהם בדרך חזרה ולמצוא שוב את הבית.
מעבר לזה שלא ברור איך לא חשבו על זה שכל חיות היער כנראה יחסלו את כל הפירורים, זה בעצם הרציונל שעליו מסתמכות העוגיות הווירטואליות שעליהן באנו לדבר.

התכונות הבסיסיות של העוגיות הפכו לכלי שיווק דיגיטלי שמתחיל ממש כאן:
כשאנחנו יוצאים מהבית שהוא טביעת האצבע האלקטרונית שלנו, כתובת הIP שלנו או החשבון שלנו בגוגל ומתחילים לסייר ברחבי האינטרנט אנחנו משאירים עקבות.

בתחילת הדרך העוגיות שימשו כדי לזהות משתמשים באתרים, אם נרשמתי כבר לאתר מסוים. העוגיות יעזרו לו להבין שלא צריך להציע לי הרשמה מחדש ויפתח לי את הדלת לאזור באתר שכבר יש לי מנוי בו.
דמיינו את האתר הזה עוקב אחרי פירורי העוגיות, מבין שהן מגיעות אל פתח הבית שלנו ואז אומר "אה, זה אתה!" ופותח לנו את הדלת שלו.

כשהשיווק הדיגיטלי התחיל להשתמש בעוגיות הוא לא רק בדק אם אלה אנחנו או שמישהו אחר מנסה להתגנב לתוך העסק. אלה גם בדק איפה עוד עברנו בדרך, לתוך אילו חנויות הצצנו, מה עניין אותנו ללמוד ועוד ועוד.
ומרגע שנאסף מידע כזה על המשתמשים, אפשר לעשות בו שימוש רב.

ועכשיו, צריך לומר, כמובן שיש מי שמסוגל לנצל את המידע כדי לנסות ולהזיק. אבל, אם אנחנו מחפשים מוצר, ובעזרת מחרוזת התווים האלה, או פירורים העוגיות, נוכל לקבל את הצעת המכר הטובה ביותר לצורך שלנו, זה הרי נפלא. לא צריך לכתת רגלים לכל החנויות בסביבה (או לא בסביבה) ובכל זאת לקבל למייל/לפיד את המידע שחיפשנו.

איך ההצהרה על שינוי המדיניות של גוגל תשפיע על השיווק הדיגיטלי מהיום ואילך?

בקרוב.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *