שנת 2020 טרפה את הקלפים. קורונה, בריאות, הפגנות, אלימות, כעסים ומתחים לא פשוטים בכלל, מוצפים באינפורמציה מכל עבר: בחדשות (והרי חייבים להיות מעודכנים כי כל הזמן קורה משהו), בשיחות עם חברים ובכל תרבות הפנאי שלנו שהפכה גם היא חדשותית, אינטנסיבית, לוחמנית ומלחיצה.
פעם היינו הולכים לקניות כדי לשחרר לחץ. היום אנחנו חושבים הרבה לפני שמעזים להיכנס למרכז קניות או לחנות אם זה לא משהו שדחוף לנו.
פעם היינו נכנסים לפייסבוק ולאינסטגרם כדי לראות קצת רכילות, אקשן, צחוק, תמונות יפות של סלבס והיום הפלטפורמות האלה הפכו למקור נוסף למידע חדשותי ולבמה עמוסה בכעס, לחץ ומתח.
התוצאה היא שהרבה אנשים מתחילים לברוח מהאינפורמציה שגורמת להם מתח. מפסיקים לעקוב אחרי אנשים ועסקים שמפרסמים אינפורמציה שקשה להם להכיל או שהם לא מסכימים איתה, לא פותחים מודעות מבשרות רעות או פשוט מצמצמים כניסות.
כן…. 2020 לא עושה לנו הנחות.
בעלי עסקים הם חלק בלתי נפרד מכל הרעש הקיים ברשת. אבל איך בכל זאת אפשר להפוך את הלימון הזה ללימונדה? איך אפשר גם למחות וגם להמשיך לעבוד ולהשתמש ברשתות מבלי להבריח את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו?
הבועטת אספה 4 טיפים שיאפשרו לכם להישאר קלילים גם בתקופה כזו כבדה:
- זה חשוב להביע את עמדתכם אבל אל תתנו לה להשתלט על כל הנפח הפרסומי שלכם – השתדלו לפרסם את עמדתכם דרך הפרופיל האישי שלכם והשאירו את הפרופיל העסקי עסקי. אם בכל זאת אתם מרגישים שחשוב לכם להביע את דעתכם הפוליטית דרך הפרופיל העסקי עשו זאת פעם בשבוע ולא יותר. הקדישו לפחות 2 פוסטים ללקוחות פוטנציאליים. חוו"ד על המוצר שלכם, פוסט קידומי למוצרים או לשירותים שאתם מוכרים או פוסט שקצת צוחק על המצב.
- פתחו את הפוסטים שלכם בנימה חיובית – משפטים מצחיקים, מעודדים, מרגשים ומעניינים. זכרו שלפני שפותחים פוסט שפרסמתם רואים רק שורה או 2 ראשונות. נצלו את השורות האלה בחוכמה כדי לגרום לעוקבים שלכם לרצות להמשיך לקרוא.
- השתמשו באמצעים ויזואליים שמחים – תמונות צבעוניות, מצחיקות או שמחות. אנשים רק מחפשים תירוץ להתעודד ולשמוח. תנו להם אותו.
- שימו לב לשעות הפרסום של הפוסטים העסקיים שלכם – ניתן לראות את השעות החזקות שבהם יש לכם מס' עוקבים גדול דרך נתוני השימוש שלכם. בד"כ זה בשעות הבוקר אבל השעות הספציפיות אינדיבידואליות לכל דף עסקי. התובנה הזו עשויה לעשות שינוי גדול במעורבות בפוסטים שלכם.
- אם אתם מרגישים שהתקופה והמצב לא מאפשרים לכם להתעסק בזה, פנו לאיש מקצוע שידע לעזור לעסק שלכם בלי להיות מעורב רגשית.
זכרו, מאחורי העסק שלנו, כולנו בני אדם, כולנו חווים את הקושי, כולנו אוהבים לחיות את החיים הטובים, לקנות, להצליח, להנות ולצחוק. גם אם זה לא כל כך משתלם עכשיו, זה מה שאנחנו רוצים בתוך תוכנו. כוונו את התוכן שלכם בדיוק לצד הזה שבכם. התוצאות יפתיעו אתכם.