DAF-85

האם תם עידן כפתור ה-LIKE ?

תקופה ארוכה פייסבוק מפלרטטת עם רעיון השימוש בכפתור ה-LIKE.

הכפתור פרץ לחיינו בסערה והפך בן רגע למדרג חברתי מסוג שלא הכרנו: כל פוסט שאנחנו מעלים בודקים כל כמה שעות (או דקות, תלוי אצל מי) כמה לייקים קיבלנו, כמה זה לעומת פוסטים אחרים שפרסמנו, כמה ראו את הפוסט מול כמה סימנו לו לייק.

יש פוסטים שאפילו נמחקו ע"י המפרסמים שלהם כי לא קיבלו מספיק סימוני "אהבתי".

אז פייסבוק, שאוהבת להתחדש ולהתעדכן עשתה כל מיני שינויים. אחד מהם היה "להחביא" את כמות הלייקים שהפוסטים מקבלים.

שינוי נוסף, כזה שמתבטא בעיקר "מאחורי הקלעים" היה הפיכת כמות הלייקים ללא רלוונטית לתפוצה – בעבר, ככל שפוסט היה מקבל יותר סימוני LIKE התפוצה שלו אוטומטית היתה גדלה ולאחר השינוי הזה מה שקובע את טווח התפוצה הוא התגובות והשיתופים.

כעת, מסתמן שינוי גדול ומשמעותי לא פחות עבורנו, בעלי העסקים.

בדפי פייסבוק יתבצע ריענון – כולל היעדר כפתור "LIKE". רשת המדיה החברתית מבצעת מבחן של עיצוב חדש, הבוחן את המראה, התחושה והכלים הקשורים לדפים העסקיים של פייסבוק, מדיה, ארגונים ואנשי ציבור. בין השכלולים האחרים, פייסבוק תוריד את כפתור ה-LIKE ובמקומו יופיע כפתור FOLLOW.

מה שזה אומר, אם אכן יצא לפועל, שאנשים לא יוכלו לסמן "אהבתי" על פוסטים שלכם. הם יוכלו להגיב, לשתף ויותר חשוב מכך, לעקוב. הבשורה הפחות טובה עבורנו, בעלי העסקים היא שבמידה ולא יסמנו "עקוב" הם לא ימשיכו לראות את הפוסטים שתפרסמו בעתיד (באופן אורגני).

שינוי חיובי שיכנס בגרסה המחודשת הוא שלמנהלי הדפים תהיה אפשרות לקיים אינטראקציה דרך הדף העסקי במקום הפרופיל האישי שלהם. נכון לעכשיו, אינטראקציה בין דף מוגבלת לתגובות ופרסומים בדף המקורי אך לאחר העדכון חשבון הדף יכול לאהוב ולהגיב על פוסטים של אחרים. השינוי מאפשר לדפים עסקיים להשתתף בדיונים, מה שיכול לסייע לדפים להרגיש פחות כמו שיחה חד צדדית ולתת יותר אופי ותוכן לדף העסקי.

כמובן שכששינוי שכזה עתיד להגיע עלינו, בעלי העסקים להיערך בהתאם ולחשוב איך נוכל ליצור פוסטים מספיק מעניינים ומעוררי אינטראקציה שיעודדו אנשים לעקוב אחרינו.

הבועטת תמשיך לעקוב, לעדכן ולתת לכם טיפים איך להתמודד עם השינויים הקרבים.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *