סטורי

מה הסיפור שלך? הסטורי של העסק

אם עוד לא התחלתם להשתמש באופציה של סטורי בפייסבוק ואינסטגרם עבור העסק שלכם או מתלבטים אם בכלל צריך משהו כזה, זה מאמר בשבילכם. כי לא בכל יום יש לכם, כבעלי עסקים, הזדמנות להשתמש בכלי חינמי עוצמתי שמבקרים בו כל יום משהו כמו 150 מיליון משתמשים.

פייסבוק השיקה את הסטורי בשנת 2017, כתשובה למנגנון דומה של סנאפצ'ט ואינסטגרם. למי שלא מכיר, הסטורי אלה הסדרות של תמונות וסרטונים המופיעים בעיגולים בחלק העליון של הפיד שלנו. תוחלת החיים של כל סטורי, בפייסבוק או באינסטגרם הוא 24 שעות בלבד, לאחר מכן הוא נעלם ל-"ארכיון", שם יהיה זמין לצפייה רק לכם.

למה השימוש הקבוע בסטורי יזניק את העסק שלכם גדימה? קודם כל, זו עוד דרך לעורר מודעות למותג או לעסק שלכם, להפנות גולשים לאתר האינטרנט ולקדם מבצעי בזק מיוחדים.

אבל לפני הכל – היתרון הגדול של הסטורי הוא המיקום האסטרטגי שלו – בחלק העליון של הפיד, כלומר ברגע שפתחתם את האפליקציה או את הדפדפן, עיניכם נחות על רצף הסטורי השונים. בקיצור, הסטורי עוזר לנו גם להתמודד בדרך אלגנטית עם האלגוריתם "המרושע" שכולם כל כך אוהבים לדבר עליו.

יתרון נוסף של סטורי – אפשר לעשות פרסום בו זמנית גם לאינסטגרם, כל מה שצריך זה לסדר את ההגדרות ואז בקליק אחד – כל סטורי יעלה בו זמנית בשני מקומות

סטורי פייסבוק ואינסטה ביחד

אורך הסרטון של סטורי הוא 15 שניות. אם אתם מנסים להעלות סרטון ארוך יותר, הוא יפוצל בין כמה סטורי ויוקרן ברצף. ניתן להוסיף לסטורי עיצובים שונים בקלות, כיתובים, גיפים, תיוגים, סקרים ועוד הרבה אפשרויות מגניבות מאד.

את הסטורי ניתן להעלות הן מהדסקטופ והן מהמובייל, או על ידי הלחיצה על תמונת הפרופיל או על סמן ה-+ במסגרת בראש הפיד, לפני כל שאר הסטוריז. אחרי הלחיצה תקבלו אפשרות להעלות תמונה שכבר צילמתם (זכרו, בשביל הסטורי מצלמים לרוחב) או לפתוח את המצלמה לצילום (במקרה ואתם רוצים לפנות לעוקבים שלכם בצורה אותנטית, למשל, 5 דקות לפני תחילת ההרצאה שאתם מעבירים או לצורך הדגמת השימוש באחד המוצרים.

שימושים נפוצים בסטורי

קיימות אינספור אפשרויות לשימוש בסטורי, השמים הם באמת הגבול, ותוכלו לבחור תמיד את אלה שמתאימים במדויק לסוג העסק שלכם. הנה כמה דוגמאות:

  • שתפו ציטוטים הקשורים לעסק או לעשייה שלכם

למרות שלפעמים זה נראה נדוש, אנשים מתים על משפטי השראה. הם גם מתים לשתף אות הלאה ואם מתחת למשפט מופיע גם הלוגו של העסק שלכם, אז כרגע יצרתם לעצמכם מודעת פרסום.

  • פרסמו את הניוזלטר שלכם

ייתכן והלקוח הפוטנציאלי שעוקבי אחריכם בפייסבוק לא מודע לקיום של ערוצי התקשורת האחרים שיש ברשותכם – אז פשוט הזמינו אותו על ידי קרוס-פוסט.

פלייר
סטורי
  • צרו תנועה לפוסט חדש בבלוג

פרסמתם פוסט חדש בבלוג? ציינו זאת בסטורי.

  • פרסמו את המבצעים היומיים וקצרי המועד

אם מדובר במסעדה, חנות או כל עסק אחר – העלו את המידע לגבי המבצעים המיוחדים שלכם לסטורי.

  • קדמו את האיוונט שיצרתם

יש לכם הרצאה בזום או מכירה ביתית? סטורי הוא שיטה טובה לספר על זה לעוקבים שלכם

  • תנו הצצה אל מאחורי הקלעים

עשו סדרת סטורי על היום בחיים שלכם, על ההכנה של ההזמנה המיוחדת או העוגה היפה ביותר – כמו שאנשים אוהבים לראות סרטוני "עשו זאת בעצמכם", ככה הם מתים על סטורי מהסוג הזה

  • ספרו על הצוות שלכם

סטורי הוא הלוח החדש לעובד מצטיין, אפשר גם לתת לאחד העובדים הזדמנות "לחטוף" את הסטורי ולהעלות כמה סיפורים מטעמו, במהלך העבודה. שינוי נקודת מבט מרעננת ומעניינת.

  • ספרו על הלקוחות שלכם

יש לכם לקוח חדש? יש לכם לקוח שאתם עובדים איתו מהיום הראשון בו פתחת אם העסק? ספרו על כך לעולם

  • ספרו על ההצלחות שלכם

עסקה חדשה שנסגרה, סניף חדש שפתחתם, אתר חדש שבניתם ללקוח – זה כיף לחלוק עם העולם את ההצלחות שלנו, גדולות או קטנות.

אלה רק כמה רעיונות בודדים לשימוש של העסק בסטורי, בסופו של דבר השמים הם הגבול וככל שתהיו יצירתיים יותר, ככה הסטורי שלכם יהיה יותר אותנטי וכיפי. אז צאו לדרך ותתחילו לספר!

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *