SMB

אני עסק קטן

"יש לי חברה קטנה, אין לי כסף לקידום ממומן"

ובכל זאת, הפוסטים של העסק הקטן שלך ברשתות החברתיות מקושש בקושי 4 לייקים, ו3 מתוכם זה החברה הכי טובה, הגיס ואמא שלך. אז אולי האנרגיה שבכל זאת השקעת בשיווק, לא משתלמת?!

אין מישהו שמושקע בעסק, מכיר אותו על בוריו ומוכן להתמסר לטיפול בו, כמו בעלים של עסקים קטנים ובינוניים. הם יודעים לדקלם את קטלוג המוצרים ומכירים את הלקוחות בשמות הפרטיים שלהם.

זוכרים את המכולת של פעם, זאת שהייתם עוברים בה אחרי בית ספר לקנות ארטיק בקיץ? בעלי המכולות האלה היו המלכים של השכונה. הם הכירו את כל הלקוחות שלהם, ידעו לשמור בצד סחורה מובחרת ללקוחות שאהבו ואפילו הכירו את סדר היום של כל משפחה ומשפחה.

כולנו יודעים שידע זה כח, וכל כך הרבה כסף מושקע ברצון של עסקים ללמוד עוד על הלקוחות שלהם, סדר היום, המנהגים, מה הם אוהבים לעשות ואיפה הם מסתובבים, אלא שהיום כל המידע הזה קשה יותר להשגה.

נחזור להיום, בעלי ובעלות עסקים קטנים יכולים לנצל את הגודל שלהם כדי להיות גמישים, זמינים, ונגישים ללקוחות שלהם. אבל זה לא אומר שצריך להסתפק בקהל הלקוחות הקיים, עסקים קטנים, כמו כל עסק אחר, חייבים להמשיך ולנוע קדימה – להגיע ללקוחות נוספים, למשל בשיטת "מפה לאוזן" – שזה ממש המינוח היומיומי של "קידום אורגני".

מישהו רואה את הפוסט שכתבנו, ואם הפוסט מרגש, מניע לפעולה כמו שמצפים ממנו, גורם להזדהות, הקהל יפיץ אותו הלאה בשבילנו ויביא אלינו, לעסקים הקטנים שלנו לקוחות נוספים, שגם אותם הפוסט הזה מרגש, מניע, גורם להם להזדהות.

אם הפוסטים שכתבת בעצמך לעסק לא הביאו לקוחות נוספים, משהו במסר, בתוכן, בנראות, עדין לא עובד – מנהל מדיה חברתית ידע לשים את האצבע על נקודות החוזק של עסקים קטנים, כמו שלך ולאפיין את קהל הלקוחות דרכן.

נעבור לדוגמא אחרת, ידעת שכדי שילד יסכים לנסות ולאכול מזון חדש, הוא צריך להיחשף אליו 7 פעמים לפחות?

 

כבעלים של עסקים קטנים הנה 2 שאלות חשובות:

  1. האם הלקוחות הפוטנציאלים שלך נמצאים ברשת החברתית?
  2. האם הלקוחות הפוטנציאלים שלך שמעו על המוצר שלך?

אם הם רואים פוסט שלך אחת ל…, וזהו, הם כנראה לא יזכרו במותג שלך כשיתקלו בצורך לקנות אותו.

ואם עולה פוסט שלך כל יום בצהריים, אבל קהל העוקבים של העמוד העסקי שלך הוא, שוב, הדוד, הגיסה וההוא מאבא פגום, חשוב שנשאל אם זה הקהל הנכון למוצר שלך, ואם לא, המטרה שלנו בתהליכים שלנו עם עסקים קטנים, היא לאפיין את הקהל, לשלוח אליו את המסר שהכי מדבר אליו, מספר לו על המותג ובסוף גורם לו להקליק.

קידום ממומן יעשה בדיוק את זה – יאפיין את המוצר, יכיר ויאפיין את הקהל, יבנה את המסר הנכון, יגיש אותו לקהל הנכון ובמקום הנכון: בדף העסקי, בתוך הקהילות וכו.

לא נולד העסק שלא ירוויח משיווק, אם קוקה קולה עדין עושה פרסומות בטלויזיה, שכנראה גורמות ללקוחות נוספים לקנות את המוצרים שלה, גם התאגידים מהגדולים ביותר, וגם העסקים הקטנים ביותר יגדילו נפחים כשאסטרטגיית השיווק שלהם נכונה.

חשוב לראות בתקציב אמצעי ולא מטרה ולבנות סביבו את האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר שאפשר לייצר.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *