גם מי שחשב אחרת, מבין היום שאי אפשר להמעיט בחשיבות של אתרי אינטרנט.
בין אם המטרה היא אתר תדמית שיספר עליך ויעלה את המודעות לקיום של העסק שלך ברשת, או אתר מכירות שמציע רכישה אונליין, כשכולנו בעולם הווירטואלי, בנוודות דיגיטלית, עבודה מרחוק ומכירות אונליין, אנחנו רואים גם את העסקים הכי "מסורתיים" עוברים לאונליין, כי בלעדיו אין להם סיכוי לשרוד.
מרגע שברור שצריך להקים אתר, עולות השאלות "יקר או מהיר?" "עמוד נחיתה או אתר תדמית?" "וואן פייג'ר או אתר מסועף?" "אתר מכירות אונליין או רק מספר טלפון להזמנות?"
יפתיע אותך לדעת שאין תשובה אחת נכונה לאף אחת מהשאלות האלה?
הכל תלוי תקציב, שבנוי על תמחור המוצרים והפוטנציאל של העסק,
המטרות, שנעות בין השגת לידים איכותיים לבין הגדלת מכירות או העלאת מודעות למוצר.
האופי של העסק, אם הוא רוצה לשדר משהו קטן ומאד נגיש או דווקא לשדר עוצמה ממקום של גודל.
והאופי של הבעלים שלו, אם החוזקה של העסק היא בשיחה ישירה עם הבעלים שלו, יכול להיות שהדבר הכי נכון הוא לבנות אתר מכירתי, אבל שהמטרה שלו תהיה לגרום לקהל הפוטנציאלי להרים לו טלפון.
בכל מקרה, גם אתרים קטנים וגם גדולים, גם עמודי נחיתה וגם אתרי מכירות גדולים ובינלאומיים, כולם צריכים להיות ברמה הגבוהה ביותר שהם יכולים להיות באותו זמן.
מה יסווג אתר תדמית ואתר מכירות ככזה ברמה גבוהה? הנה כמה פרמטרים
נראות
אין לי ספק שגם לך יש טעם משלך, שיכול להיות שונה מאד מהטעם שלי או של מישהו אחר. אבל החוקים הבסיסיים של אסתטיקה – סימטריות, התאמת צבעים, בהירות וגודל טקסט עובדים בדרך כלל גם באתרים.
בין אם אלה אתרי תדמית או אתרי מכירות, וגם, גם בעמודי נחיתה זה תופס, אלא אם מדובר על נגישות, שם יש תוספים שמסייעים בהנגשת האתר גם למי שזקוקים להם.
כמובן שכשהנראות עומדת במרכז, חשוב להתאים אותה גם לגלישה במכשירים שונים, במחשב מול טאבלט ומול סלולרי.
מהירות
כמה אתרים נטשת בהמתנה שיעלו כבר? בטח מאות אם לא אלפים. אין לנו סבלנות לחכות, יש כל כך הרבה תחרות שקוראת לנו . אם גלשת לאתר מכירה או אתר תדמית והוא לא עולה תוך מאיות שניה, הוא מאבד אותנו לטובת המתחרים שלו.
בבניית אתר חדש, שימת דגש על עליה מהירה היא קריטית. אתר מכירתי, גם אם הוא מציע את המוצר הטוב ביותר בשוק, אם הוא מאתגר את הסבלנות של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו – פספסנו, בגדול!
עדכניות
אפשר כל כך בקלות לזהות אתר תדמית ואתר מכירה ישן ברשת. העין שלנו כל כך מורגלת לגלוש בין אלפי אתרים, ולראות איך נראים אתרי המכירות החדשים ביותר נראים, שאתרי תדמית מיושנים בולטים לעין, גורמים לגולשים לפקפק אם העסק עדין עובד או ששקע בשינה עמוקה ורק לא הסיר את האתר מהרשת.
גם אתרים שהוקמו לפני שנתיים ושלוש, שלכאורה לא היו אמורים להיחשב מיושנים, נראים היום כמו משהו שצריך טיפול נוסף.
שמירה על אתר תדמית עדכני היא כמו סיוד של קיר שחוק, או עדכון של מיתוג ולוגו. הדברים נמצאים בתזוזה כל הזמן, ואם לא התקדמת, נשארת מאחור. ואתר מכירתי מעודכן יציע בתוכו את הטכנולוגיות, האבטחה וחווית המשתמש הרלוונטית ביותר להיום
שפה
כאן אני מחלקת לשפה ויזואלית ולשפה טקסטואלית. וייעוץ שיווק אסטרטגי ייעל את התהליך מאד וידייק אותו.
רוב הילדים והילדות יודעים לזהות את יובל המבולבל מקילומטרים, אוהדי ואוהדות כדורגל את צבעי הקבוצה האהובה עליהם, ורבים מאתנו את צבעי הלוגו של החברות הגדולות בשוק.
אתר מכירתי ואתר תדמית טוב מציג אחידות ויזואלית, ייחודית למותג הזה. כל כך ייחודית שאין סיכוי שנבלבל אותו עם אתר של מותג אחר. זה הכי פשוט לבחור תמונות מהמאגרים החינמיים, אבל צריך לזכור שכולם משתמשים באותם מאגרים ואם התמונות לא ממשיכות ומחזקות את השפה העיצובית, יכול להיות שיש בחירה ותמונה טובה יותר.
השפה הטקסטואלית
אין דבר יותר חשוב בשפה תקינה, כל כך הרבה בעלי עסקים טועים ובוחרים דווקא בחלק הזה לעשות עבודה עצמאית, או לבחור ספק שמייצר להם תוכן ברמה נמוכה, שכולל בתוכו שגיאות או ניסוחים לא ברורים.
החלק השני בשפה הטקסטואלית הוא התאמה למותג. יש כותבים בספרות, בקולנוע וגם ברשת שאפשר לזהות את הסגנון שלהם מהמילה הראשונה. גם מותג צריך להיות מסוגל לייצר לעצמו שפה משלו, וכזאת שמתאימה לאופי של המוצר.
ניווט קל
אם הגולשים והגולשות באתר שלך לא מוצאים את התוכן שהם מחפשים, בהנחה שהתוכן באמת שם, אנחנו בבעיה.
אם הם מגיעים למבוי סתום שממנו אין אפשרות להגיע לטופס יצירת קשר, או רכישה – גם כאן מדובר בכל של ממש.
ואם הגיעו לתוכן שרצית שיגיעו אליו, ולא ברור עכשיו מה מצופה מהם לעשות (ללחוץ על כפתור, למלא טופס, לבצע רכישה) אז שוב, לא מילאנו את הייעוד של האתר שחשוב לומר שהוא אמצעי ולא מטרה.
אבטחה
הפרמטר הזה קריטי באתרי סחר וכאלה שמציגים לגולשים מידע אישי. היום כולנו יודעים לחפש את הסמל שמעיד על אתר מאובטח, רבות ורבים מאתנו לא ימלאו טופס או יבצעו רכישה אם האתר לא מאובטח. חשוב להשקיע באבטחה ולתת בטחון ללקוחות שלנו שמידע שלהם שמור ולא ייחשף למי שאיננו מוסמך או ראוי.
גם אם מקימים אתר "צ'יק-צ'ק", חשוב להתייעץ עם בונה אתרים, לעבור איפיון מסודר לכל סוג של אתר שנרצה לבנות (אתר תדמית או אתר מכירה), להבין את המשפך השיווקי שהקהל צריך לעבור, לבנות אסטרטגיה שתתמוך באתר כחלק מהתשתית ושוב, כמו תמיד – תמלא את המטרות שלשמן הוא קם.
Add a Comment