עסק קטן

דברים טובים מגיעים באריזות קטנות – גם עסקים

עסקים קטנים!

איינשטיין, ההוא עם השפם, לא זה עם השירים, לימד אותנו, די מזמן, שהכל יחסי.

אז איך מגדירים עסקים קטנים ובינוניים? מסתבר שלא כל כך בקלות, ומדינות שונות מגדירות את העסקים האלה באופן אחר, על פי מספר העובדים, על פי מחזור עסקי או על פי השילוב של השניים.

בישראל מוגדר עסק קטן ככזה שמועסקים בו חמישה עד עשרים עובדים ויש לו מחזור מכירות של עד 20 מיליון ₪.
בעסק בינוני אחד עשר עד מאה עובדים ומחזור מכירות של עד 100 מיליון ₪

זה הזמן למקם את עצמך באחת מהקטגוריות האלה או לפנות למאמר הבא, על עסקים גדולים, ונפנה לעסוק באמצעים שעסקים קטנים ובינוניים יכולים, ואפילו צריכים, לקחת כדי למקסם את המשאבים שלהם ולהביא את התוצאות הטובות ביותר.

אתר אינטרנט

ידוע שזאת השקעה שיש בה אתגר לעסקים שהמחזור שלהם קטן ושהם צריכים לבחור איפה להשקיע את הכסף. נכון שאתרי אינטרנט, כמו נעליים, בגדים ובתים יש במחיר נמוך ויש במחיר גבוה וצריך להתאים אותם לצרכים ולמשאבים שיש לנו.

גם אם עסקים קטנים ובינוניים עומדים בפני תקציב מוגבל יש פתרונות שהמטרה שלהם היא שהלקוחות הפוטנציאלים יגיעו לתוצאות. כשהם מחפשים את השירות שלך ברשת, וגם להשתמש באתר אינטרנט כדי לאסוף נתונים על הגולשים ועל עבודת השיווק שאנחנו עושים והיעילות שלה.

לצורך הענין, אם התקציב מאד מאד מוגבל, עמוד נחיתה שמסביר על השירות וממנו הלקוח יוכל ליצור איתך קשר יהיה פתרון זמני טוב. בהמשך, וככל שאנחנו רוצים שהעסק יהיה יעיל וריווחי, השקעה באתר היא לגמרי כזאת – השקעה – הוצאת כסף כדי להכניס כסף.

SEO

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION – כבר השתכנעת שזה הזמן להקים אתר אינטרנט טוב? מעולה.
עסקים קטנים ובינוניים צריכים להכיר היטב את הקהל שלהם, את המוצר שלהם ואת החיפושים שיעשו בגוגל כדי להגיע לעסק שלהם. מרגע שיש לנו תשובות מדויקות על התהיות האלה – ואם אנחנו עושים עבודת שיווק דיגיטלי טובה – והרי, בשביל זה קמנו היום בבוקר, נוכל לקחת את כל הידע שאספנו ולהשתמש בו כדי לחבר בין המוצר – החיפוש – הלקוח ולהביא עוד לידים מדויקים לעסקים הקטנים והבינוניים שעבדנו כל כך קשה להקים ולתחזק.

מודעות לעסק

מחקרים מוכיחים שחיפוש אורגני בגוגל שהעלה תוכן מהאתר שלנו,
בונה מודעות לעסק הרבה יותר מחיפוש מותג ספציפי שמביא לאותו אתר.
חובה לקחת בחשבון את הנקודה הזאת כשבונים קמפיין אורגני ובוחרים את מילות המפתח שהקהל יחפש.
אפילו כשהוא מתכנן למצוא בין התוצאות מותג ספציפי.

שיווק מקומי גאוגרפי

עסקים קטנים ובינוניים רבים מחוברים מאד לקהילה שלהם, לסביבה הגאוגרפית. יש כאלה שעלולים לראות בזה קושי, אבל, תחשבו על הקהילות הכפריות של פעם, עם קהל הלקוחות הנאמן. על בעלי עסקים קטנים ובינוניים שמכירים את ההעדפות של הלקוחות שלהם "אתה רוצה את הרגיל שלך?", שמחייכים באמת אחד לשני, שמתעניינים במשפחה ובלקוח שמולם ושיודעים להתאים את המוצר לאותם לקוחות. כשעסקים קטנים ובינוניים משתמשים בגאוגרפיה שלהם כדי ליצור קהילתיות ונאמנות, הם עושים לעצמם ולקהילה שלם טוב, הם משקיעים את המשאבים שלהם בלידים מדויקים יותר להם ומשפרים את הביצועים של העסק.
למשל, עסק של עוגות מעוצבות, לכאורה יכול לשווק לכל הארץ, אבל העלויות של המשלוחים, זמני האספקה וטריות המוצרים עושה את כל התהליך מורכב מאד, אולי מורכב מידי. עסק כזה יכול לפרוח בתוך הקהילה שלו.

ניוזלטרים ושיווק במייל

אין לנו תקציבי ענק לפרסומות בטלויזיה או בעיתונות. עסקים קטנים ובינוניים צריכים לראות בדיוור במייל את העיתון והפרסומת שלהם. בשילוב עם הגדרת קהל המטרה ופניה נכונה אליו, ניוזלטרים עם התוכן הנכון ניוזלטרים מעלים את ההכנסות של העסק. אנחנו בטוחים שיש ניוזלטרים שלא תוותרו על הקריאה שלהם, והקריאה. משם הקריאה מגבירה את החיבור של המותג ללקוח ומקצרת את הדרך לרכישה המיוחלת.

שיווק דיגיטלי

עמודים עסקיים ברשתות החברתיות הם מהכלים הנוחים והטובים שיש לנו. בתור התחלה, הם חינמיים ומאפשרים תקשורת ישירה בין הלקוח לבין עסקים קטנים ובינוניים, וכשמשכללים את השיווק הדיגיטלי ובונים קמפיינים מותאמי תוכן וקהל – הם מביאים תוצאות מדויקות, לידים איכותיים וממלאים את המטרה שלשמם הוקמו.

וידאו

אין לנו סבלנות, זמן, אנרגיה, מספיק קשב, מה שתגידו. בסוף, וידאו מצליח ללכוד את תשומת הלב שלנו יותר מאשר טקסט. ולכן, עסקים קטנים ובינוניים צריכים להשתמש במינון נכון גם בוידאו, לא חייבים להעמיד ציוד מקצועי וצלם ותסריטאי. גם סרטון קצר בצילום עצמי מנגיש את עסקים קטנים ובינוניים לקהל שלהם וגם נותן להם חוויה יותר הוליסטית מאשר טקסט שכל אחד קורא בנימה אחרת. כשהוידאו של העסק מוכן, הרשת החברתית היא הפלטפורמה האידאלית.

מטרות

אי אפשר לצאת לדרך בלי לדעת מה המטרה. זה נכון בחיים, בנהיגה, בבישול וגם בשיווק דיגיטלי. אלא שבעסקים קטנים ובינוניים זה קריטי עוד יותר. כשהתקציבים מוגבלים, כח האדם מצומצם ומנסים לסמן וי על מספר רב של מטרות, עלולים לא להצליח להגיע לאף אחת מהן. "אני רוצה שעוד קהל יכיר את העסק שלי" "אני רוצה יותר מכירות" "אני רוצה שיגיעו לאתר שלי" בסוף, שוב, כמו בחיים, צריך לבחור ולהשקיע את המשאבים שיש לטובת מטרה ספציפית ומוגדרת נכון.

המשק הישראלי בנוי על עסקים קטנים ובינוניים, הם המנוע העיקרי שלו וכדי להמשיך ולהיות חלק מהמגזר הנפלא הזה, חשוב לעבוד נכון ומדויק.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *