להיות שם – המדריך המלא לנוכחות ברשת לבעלי עסקים

עצם הקיום של עמוד עסקי, פרופיל בלינקדאין, אינסטגרם או ערוץ ביוטיוב זה בהחלט לא מספיק כדי להתקדם ולהפגין נוכחות ברשתות החברתיות. השבוע בחרתי להקדיש את פוסט 5 הצעדים בבלוג שלי כדי לדבר על נוכחות ומעורבות של העסק שלנו בפלטפורמות וירטואליות.

צעד #1: להיות מעודכן זה לעדכן

ובכן, כפי שכבר ציינתי, מדובר בריצת מרתון ולכן חשוב מאד להיות עם יד על הדופק לגבי העדכונים על העסק – חדשות, הטבות, מבצעים, תובנות, המלצות של לקוחות ועוד. היום, כשלקוח פוטנציאלי מגיע לעמוד של העסק, הוא מצפה להיתקל בפוסטים מלפני כמה ימים, לא מלפני כמה שבועות, חודשים או אפילו שנים. הקפידו לעדכן את הנכסים הדיגיטליים שלכם באופן קבוע בתדירות שמתאימה לכם, אבל בהתמדה.

צעד #2: להשתתף

הרבו להשתתף בדיונים מקצועיים במרחב הפתוח ובקבוצות הייעודיות לכך. שימו לב, אתם מייצגים את העסק שלכם גם אם אתם מגיבים מהפרופיל האישי. אל תתפתו לפרסם את עצמכם, אלא העדיפו לייעץ או לתרום לדיון מידע ומניסיון שלכם, מי שיתרשם הוא כבר ידע איפה למצוא אתכם.

צעד #3: להנגיש את המידע

המשך ישיר לסעיף הקודם. אם כבר הגבתם מהפרופיל האישי, דאגו לכם שמהפרופיל האישי יהיה ברור במה אתם עוסקים – יש לעדכן בהתאם את הביו ואת הלינקים הרלוונטיים בראש הפרופיל. וזה הרגע להזכיר שהפרופיל האישי שלכם הוא כרטיס ביקור שלכם, שמרכז את כל העשייה, במיוחד כשמדובר במישהו שמנהל מספר עסקים במקביל.

צעד #4: לשתף

שתפו את העוקבים שלכם בפלטפורמה מסוימת על כך שיש בבעלותכם נכסים דיגיטליים נוספים – הזמינו אותם לעקוב אחריכם באינסטגרם, או להצטרף לקבוצה שאתם מנהלים (אבל שימו לב, אל תוסיפו אנשים אוטומטית, זה יכול להתפרש כפלישה לפרטיות ואפילו אגרסיביות). פרסמו את הקישור לקבוצה בפרופיל או בעמוד שלכם ותנו למי שזה רלוונטי עבורו להצטרף. כך אולי לא תגיעו לכמות באופן מידי, אך תרוויחו קהילה איכותית וממוקדת.

צעד #5: לא להידחף

אחד הדברים הפסולים ברשתות החברתיות הוא לדרוס אחרים. כך, למשל, אם נתקלתם בפוסט של קולגה מתחום, שאתם לא כל כך מסכימים איתו, אל תתפתו להגיב אצלה או אצלו כדי להצביע על אי דיוק או אי נכונות של דבריהם. כמו כן, אל תנסו להגדיל את עצמכם על חשבון הנמכה של אחרים. הדרך היחידה להתנהל כבעל מקצוע ברשתות החברתיות היא לשמור על קולגיאליות ולפרגן. וברור, לא להרעיף על מישהו עצות בלי שביקשו זאת מפורשות, גם אם יש לכם מה לומר בנושא. התנהגות כזאת מתפרשת כאגרסיה. לא מצליחים להבין למה? דמיינו לעצמכם מישהו זר דופק לכם בדלת של הבית רק כדי להגיד שהכביסה שתליתם היא עקומה או החניתם את הרכב לא נכון.

לסיכום: נוכחות ברשתות החברתיות היא חובה עבור כל עסק, קטן או בינוני במיוחד. תוכלו ללמוד לעשות זאת בעצמכם או להיעזר באיש או אשת מקצוע.

 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *