בין אם מדובר בחנוכת בית של המשרדים החדשים, אירוע מכירות מרגש או יריד סוף עונה, כל בעל עסק בסופו של דבר מגיע לשלב בו הוא נתקל עם אתגר הקידום של האירוע שלו ברשתות החברתיות.
עניין הפליירים בתיבות דואר או אנשים שעומדים בפינה ומחלקים הזמנות כבר מזמן לא ממש עובד, חוץ מזה, פעמים רבות מדובר באנשים שמגיעים מאזורים אחרים בארץ, ולכן הדרך היחידה והאפקטיבית ביותר להגיע אליהם היא דרך הרשתות החברתיות.
לפני הכל, יש להקים איוונטים בפייסבוק / לינקדאין. הנה מספר כללים:
- תמונת קאבר באיכות טובה, שמעבירה את מה שהולך לקרות באיוונט, כוללת לוגו שלך, לוגו של נותני החסות (אם יש כאלה) ורצוי גם תאריך ושעה.
- התיאור של האיוונט עצמו צריך להיות מתומצת אך ממצה. אם מדובר באירוע בתשלום, הלינק לרכישת הכרטיסים צריך להיות בולט וכדאי מאד למקם אותו גם באמצע וגם בסוף התיאור, קצת בדומה לעמודי הנחיתה.
- ציינו מיקום, שעות הפעילות ואם יש אפשרות – גם הסברים לגבי ההגעה (לינק ל-WAZE או רשימה של אוטובוסים) והחניה. הקלו כמה שאפשר על המוזמנים.
ועכשיו, נעבור לקידום עצמו:
תכנון האסטרטגיה
כדי לפרסם את האירוע ניתן לפנות לחברים, קרובים, למובילי דעת קהל, למשתתפים באירוע (נניח אם מדובר בכנס עם כמה הרצאות). שילוב של אלה עם הפירוט המעניין והנושא של האירוע יעזור לכם להפיץ אותו באמצעות קידום אורגני בלבד. השתמשו בסטורי של פייסבוק, המאפשר לחבר אליו את האיוונט שהקמת. צרפו מארחים-שותפים (Co-Hosts), כדי להרחיב את הקהל עוד יותר.
מכירת כרטיסים
דאגו לכך שבכל פלטפורמה תהיה נגישות מידית למכירה של הכרטיסים. צרו התעניינות, קבעו מכירה מוקדמת במחיר מוזל, ועדכנו בכל פעם לגבי הכרטיסים שנשארו. תשתדלו להיות הגיוניים. גם אם המכירה הולכת קצת קשה, אל תכתבו "נשארו מקומות בודדים", זה לא הגיוני. נסו לחשוב על דרכים יצירתיות יותר: הגרלה של כרטיס זוגי או כל הטבה אחרת. הכל באלגנטיות.
שם והאשטאג
בגדול, מזה צריך להתחיל, אם כי מדובר במשהו מאד מובן מאליו. לאירוע שלכם צריך להיות שם קליט ואם יש אפשרות, גם האשטאג שיתלווה אליו ויאפשר לכל המשתתפים ורוכשי הכרטיסים לציין אותו בפוסטים שלהם, כדי לקדם אותו עוד יותר וגם את האירועים הבאים בסדרה.
אינסטגרם
גם אם אין לכם עדיין אפשרות לצרף לסטורי באינסטגרם לינק לאיוונט (הדרישה שיהיו לכם מעל 10,000 עוקבים), אל דאגה. ניתן באופן זמני להכניס את הלינק לאיוונט הספציפי לביו. אינסטגרם יהיה המגרש הנוסף שלכם לקידום האירוע, מבחינת העברת התכנים הויזואליים ואפילו עדויות קצרות מהמשתתפים או אנשים שהתארחו באירועים הקודמים.
קחו את הזמן
כדי לקדם אירוע כמו שצריך, כדאי להקדיש לזה משהו כמו חודש, כשהמאמץ של הקידום לאט לאט מתגבר. כדאי מאד לכתוב מראש גאנט של פוסטים אפשריים, ולתכנן את הקידום כמה שאפשר, אך בו בזמן להיערך גם לדברים בלתי צפויים, כגון SOLD OUT לפני הזמן או להפך.
מזל טוב, הגיע היום המיוחל!
גם באירוע עצמו כדאי מאד להשקיע מאמצים שיעזרו לכם לקדם את האירוע הבא: להביא צלם מקצועי, לבקש חוו"ד מאנשים וכמובן לפרגן למקום בו מתקיים האירוע, לכל השותפים ולכל מי שהגיע, כי הרי כולנו יודעים כמה קשה להוציא היום אנשים מהבית.